Diuen que tota inversió comporta un risc, però existeixen trucs per reduir la incertesa. Una de les millors "trampes" és seguir les passes d'Ashton Kutcher. L'actor no en té prou amb ser un dels millors pagats de la televisió gràcies a la seva participació en la popular sèrie Two and a half men, sinó que al seu currículum hi afegeix una extraordinària visió per identificar projectes tecnològics d'èxit.
Fent un repàs ràpid al llistat d'empreses en les quals Kutcher ha injectat líquid en les seves primeres passes, hi trobem companyies com Foursquare, Spotify, Airbnb, Skype, Flipboard o SoundCloud, entre d'altres. I com s'entèn aquest ull clínic per invertir en les start-ups de futur? L'actor ha explicat en entrevistes com, durant els seus primer anys en el món del cinema, va veure la potencialitat d'Internet com a eina per la transmissió de material audiovisual i, arran d'aquest interès, va conèixer totes les empreses emergents relacionades amb les xarxes socials. "Són projectes que fomenten la comunicació entre persones i ens proporcionen noves formes de vendre les nostres idees, els nostres productes, les nostres pel·lícules i la nostra música", tal com recull la publicació Money Morning.
Kutcher gestiona les seves inversions a través del fons de capital risc A-Grade Investments, fundat el 2007 i que té un valor de mercat superior als 100 milions de dòlars. L'estratègia és clara: apostar per nous projectes per ajudar-los a créixer i desfer-se'n quan la inversió està en un punt àlgid. Com quan va injectar, juntament amb altres inversors, 2.750.000 milions de dòlars a Skype en 2009 i, només dos anys després, va beneficiar-se de la compra de la companyia per part de Microsoft per més de 8.000 milions de dòlars.
Les inversions no són l'únic lligam de Kutcher amb la tecnologia. L'any 2013, l'actor va protagonitzar Jobs (Joshua Michael Stern, 2013), el biopic no autoritzat del fundador d'Apple. En un pla més discret, Kutcher forma part de l'equip d'enginyers que treballen en el desenvolupament de les tauletes YOGA, de la companyia xinesa Lenovo. L'empresa el va contractar el 2013 amb la intenció d'aprofitar la seva imatge com a element de promoció, però també perquè s'impliqués en el disseny i concepció dels seus productes.
Fent un repàs ràpid al llistat d'empreses en les quals Kutcher ha injectat líquid en les seves primeres passes, hi trobem companyies com Foursquare, Spotify, Airbnb, Skype, Flipboard o SoundCloud, entre d'altres. I com s'entèn aquest ull clínic per invertir en les start-ups de futur? L'actor ha explicat en entrevistes com, durant els seus primer anys en el món del cinema, va veure la potencialitat d'Internet com a eina per la transmissió de material audiovisual i, arran d'aquest interès, va conèixer totes les empreses emergents relacionades amb les xarxes socials. "Són projectes que fomenten la comunicació entre persones i ens proporcionen noves formes de vendre les nostres idees, els nostres productes, les nostres pel·lícules i la nostra música", tal com recull la publicació Money Morning.
Kutcher gestiona les seves inversions a través del fons de capital risc A-Grade Investments, fundat el 2007 i que té un valor de mercat superior als 100 milions de dòlars. L'estratègia és clara: apostar per nous projectes per ajudar-los a créixer i desfer-se'n quan la inversió està en un punt àlgid. Com quan va injectar, juntament amb altres inversors, 2.750.000 milions de dòlars a Skype en 2009 i, només dos anys després, va beneficiar-se de la compra de la companyia per part de Microsoft per més de 8.000 milions de dòlars.
Les inversions no són l'únic lligam de Kutcher amb la tecnologia. L'any 2013, l'actor va protagonitzar Jobs (Joshua Michael Stern, 2013), el biopic no autoritzat del fundador d'Apple. En un pla més discret, Kutcher forma part de l'equip d'enginyers que treballen en el desenvolupament de les tauletes YOGA, de la companyia xinesa Lenovo. L'empresa el va contractar el 2013 amb la intenció d'aprofitar la seva imatge com a element de promoció, però també perquè s'impliqués en el disseny i concepció dels seus productes.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.