Com ens canvia Internet, segons Microsoft

El director general de l'empresa de Bill Gates a Catalunya descriu els canvis de la vida digital en la gran trobada del sector TIC català

"Connectar clients, apoderar empleats, transformar productes, optimitzar les teves operacions. Això és la transformació digital. Cal ser-hi o no?", pregunta Jordi Marín, director general de Microsoft a Catalunya. En el context d'aquesta transformació, el directiu reflexiona sobre la necessitat de "ser digitals o no ser-ho" durant el Gentic Day, la gran trobada del sector TIC català que s'ha celebrat aquest dijous al TecnoCampus de Mataró.

Com no ser digitals? La resposta a la seva pregunta és un sí rotund. "Hem de respondre des de la perspectiva personal i professional, i qui no ho faci quedarà arraconat", deixa ben clar Marín, que ha fet un breu repàs a l'impacte de la transformació digital en el món de l'empresa. La Internet de les Coses, el Big Data, la Intel·ligència Artificial o els grans avenços que s'estan fent en robòtica són exemples de com s'està fent canviar les maneres de treballar.

Davant aquest panorama, Marín veu clar que "el futur serà al núvol. El núvol és la tecnologia del futur", i explica que aquesta tecnologia ja no es limita només a l'emmagatzematge de dades, sinó que ja s'ha convertit en "el núvol intel·ligent", una tecnologia que "pot analitzar i predir coses". En la seva opinió, el núvol ja no tan sols facilita un estil de vida mòbil, sinó que començarà a ser part activa de les nostres accions quotidianes.

Marín també ha assenyalat que gràcies al núvol, molts sistemes intel·ligents que fins ara semblaven reservats únicament a les grans empreses, es posaran a l'abast de tothom: "Amb el núvol, tota aquesta tecnologia es torna molt barata perquè el núvol ha permès crear una economia d'escala". I en què beneficiarà tota aquesta revolució al món de l'empresa? Segons l'executiu de Microsoft, la transformació digital aporta beneficis en quatre àmbits.

Jordi Marín, aquest dijous al Gentic Day 2016.  J. Vives


1 Permet connectar amb els nostres clients
Les tecnologies permeten connectar amb els clients i oferir-li un servei i una resposta molt més personalitzada i acurada.

2 Contribueix a millorar la productivitat
La versió més actualitzada de l'Office, ha explicat Marín a tall d'exemple, incorpora eines que contribueixen a millorar la productivitat dels treballadors. Però també ha recordat que moltes empreses ja compten amb treballadors ubicats físicament en altres països, i que és gràcies a les tecnologies digitals que es poden fer reunions no-presencials i compartir informació de forma àgil i eficient.

3 Ajuda a transformar els nostres productes
El Big Data ens dóna informació immediata i acurada de l'impacte i funcionament de productes i serveis i podem adaptar-los i transformar-los per millorar l'experiència dels usuaris. Marín ha posat com a exemple el Grup Thyssen que, a través del Big Data, pot saber com funcionen i quins aspectes fallen dels ascensors i elevadors que tenen instal·lats a diferents parts del món, i preveure'n millores abans fins i tot que siguin requerides.

4 Optimitza les nostres operacions
En una línia similar, les tecnologies digitals fan possible optimitzar els processos interns de les companyies. De nou, ho ha confirmat amb un exemple, en aquest cas el de l'empresa Volvo que, gràcies a les ulleres de realitat virtual de Microsoft, fa simulacions per analitzar la reacció dels seus vehiclesen diferents situacions.

 

Avui et destaquem
El més llegit