Els negocis a mitja asta d'Antonio Banderas

Tot i la diversitat de les seves inversions, l'actor malagueny encara no ha trobat el paper de la seva vida dins el món empresarial

Les seves actuacions agradaran més o menys, però no es pot negar el paper de pioner que Antonio Banderas ha tingut a Hollywood. Fins a l'eclosió de Javier Bardem, amb Oscar inclòs, cap altre espanyol havia tingut un èxit similar al seu a la meca del cinema. A la seva biografia destacaran els seus papers a Philadelphia, Entrevista amb el vampir, Two Much, La màscara del Zorro i, fins i tot, els seus doblatges a les pel·lícules d'Shrek. El que potser no mereixerà tanta atenció seran les seves aventures empresarials.

Com moltes altres celebrities, Banderas ha destinat part dels seus estalvis a la restauració i l'hostaleria, amb un èxit com a mínim discret. El seu projecte més ambiciós va ser l'obertura de la cadena de restaurants La Posada de Antonio, amb la que esperava obrir un centenar de locals repartits per tot el món. Un espai fundat per un actor d'èxit i batejat amb un nom que fes sentir el comensal com a convidat del propi Banderas. Només el paper va aguantar aquesta pla de màrqueting i l'empresa va tancar als pocs anys, lluny del somni dels 100 restaurants.

Tampoc està tenint la projecció esperada la marca de vins Anta Banderas, de nou amb referència explícita a la figura de l'actor. Banderas va entrar al negoci dels vins l'any 2009, adquirint el 50% d'Anta Bodegas, però el canvi de cognom no va tenir l'efecte esperat. En cinc anys, l'empresa va acumular pèrdues milionàries i va entrar en concurs de creditors.

Podríem lligar aquesta manca d'encert al fet que Banderas ha volgut entrar en negocis molt allunyats del seu àmbit professional, però les seves aventures al món del cinema tampoc han trobat el camí de la catifa vermella. Animat per les seves experiències a Shrek i El gat amb botes, el malagueny va optar per produir les seves pròpies pel·lícules infantils d'animació amb l'empresa Kandor Graphics.

L'aventura va començar bé, amb la nominació a l'Oscar del curtmetratge La dama i la mort i l'incontestable èxit de Tadeo Jones a les taquilles. Però tot va caure amb l'estrena el 2014 de Justin i l'espasa de valor. Les aventures d'aquest heroi pèl-roig van suposar una inversió de 22 milions d'euros per una recaptació final de... 2,3 milions. Resultat: concurs de creditors, segona part.

No tot són derrotes al currículum empresarial de Banderas. A inicis de segle va entrar a la cooperativa d'olis Hojiblanca, la major productora d'olis d'Andalusia, que va tenir en el nom de l'actor una palanca d'entrada als Estats Units. En aquest cas, tampoc podem parlar d'èxit rotund, però almenys, no suma a la llista de patacades del malagueny.
Avui et destaquem
El més llegit