Tres històries d'emprenedors en pandèmia

La crisi es va creuar en les seves vides, però Jon, Angela i Hugo van mirar cap endavant i van muntar els seus propis negocis de gastronomia tot i les adversitats

Dolços britànics de Rooftop tea | Cedida Dolços britànics de Rooftop tea | Cedida

Amb la repetida frase que "les crisis són oportunitats", la de la covid-19 ha fet que nombrosos emprenedors del sector gastronòmic bolquin la seva passió i el seu temps a millorar la seva empresa o a donar la volta al negoci traient un nou producte al mercat. Us portem tres històries de superació i reinvenció en temps de pandèmia. Algunes són propostes des de zero, amb tanta escassetat de mitjans com abundant il·lusió; d'altres són trajectòries professionals truncades que van buscar una segona oportunitat per això de: "Si el món et dona llimones, fes llimonada".

Els cheescakes d'un basc a Barcelona

Jon García volia un local d'entrepans gourmet a Barcelona, però la crisi sanitària de la covid-19 es va creuar als seus plans. Aquest basc, format a El Celler de Can Roca (va passar per pastisseria, producció i carn), La tasquería, Lera i Casa Garras, tenia el somni de muntar el seu propi negoci a la Ciutat Comtal. Quan ens van tancar portes al març ja cercava un espai propi que li pogués encaixar i llavors tot va canviar. "Quan vam sofrir el confinament no sabia què fer; vaig començar a cuinar pastissos de formatge a casa. Buscava perfeccionar la recepta i les donava a provar als meus amics. Primer, sense tenir massa clar que això pogués portar-me a algun lloc", explica.

Jon García amb un dels seus 'cheesecakes'

Jon García amb un dels seus 'cheesecakes'

Recolzant-se en receptes de restaurants mítics que havia visitat moltes vegades (La Vinya, Zuberoa, Cañadío o Estimar), va trobar-ne una de pròpia, al punt de posar-se a vendre a través d'Instagram i crear un perfil ex profeso. "Va ser tot molt ràpid; en un parell de mesos ja veia que començaven a pujar els encàrrecs, que l'interès de la gent era real. Fins que em vaig situar en uns 180 cheescakes a la setmana", recorda. Les seves especialitats són el cheescake clàssic, el de formatge blau (dos dels més venuts) i altres combinacions més divertides com la de xocolata blanca, llimona i cacauet, pebre amb baia de la passió.

Un pastís de formatge de Jon García | Cedida

Un pastís de formatge de Jon García | Cedida

 

Preu: 2 persones, 12€; 4-6 persones, 20€; 10 persones, 30€

Comandes a Instagram: @joncake.es

Rooftop tea, la pastisseria d'una anglesa a Barcelona

Angela Carroll era professora d'anglès i durant 10 anys va treballar als estudis de TV3. La seva afició pel món dolç venia d'enrere, però va entrar per la porta gran de la mà de les masterclasses del xef Eric Ortuño a l'Atelier. El seu somni és oferir cerimònies angleses del te presencialment però, mentre la distància social ens ho impedeixi i pugui desenvolupar la seva idea de negoci, ho fa online a través de les seves caixes de dolços anglesos personalitzades setmanalment sota la marca Rooftop tea. Els seus scones adornen ja els comptes de cada vegada més persones a la xarxa. Com una Alicia al país de les meravelles moderna, Carroll recrea aquests dolços típics de la gastronomia escocesa des del seu petit obrador a Gràcia, als quals s'afegeix una excel·lent clotted cream (nata cuinada a baixa temperatura diverses hores) i melmelada de maduixa i gerd casolanes. Tot, en una presentació delicada i immillorable.

Angela Carroll, propietària de Rooftop tea | Cedida

Angela Carroll, propietària de Rooftop tea | Cedida

 

Preu: 6 unitats, 15€; 10 unitats, 22€

Comandes: WhatsApp 671954511 / DM a Instagram @rooftopteabarcelona

PastéBcn, de l'alta cuina, a casa nostra

Hugo Roche es va formar com a xef d'alta cuina però va ser durant unes pràctiques al restaurant Bo.Tik d'Albert Sastregener on va tenir clara que la seva vocació real era la pastisseria. Va decidir formar-se i fer pràctiques a la mítica Pastisseria Canals. Al febrer del 2019 tenia una petita xarxa de restaurants al Vallès Oriental a la qual aprovisionava de dolços fins que va arribar el confinament. Amb els restuarantes tancats i sense perspectives de poder obrir, la via de la venda directa a particulates es va oferir com a única taula de salvació. Així va néixer PastéBcn. Primer va servir a la seva zona de residència i molt poc a poc va anar obrint-se espai a altres comarques adjacents. Actualment, amb un peu a Barcelona on ja ha trobat un petit obrador, perquè és des d'on li requereixen cada vegada més pastissos, la seva clientela no ha deixat de créixer.

Hugo Roche, propietari de PastéBcn | Cedida

Hugo Roche, propietari de PastéBcn | Cedida

Entre el seu variat portfoli de creacions dolces destaca un carrot cake clàssic amb un cream cheese frosting realment addictiu i absolutament estètic. Atenció a les seves creacions també disponibles en versió mini. Roche s'adapta a comandes personalitzades i té mà amb les receptes de pastisseria americana.

Un pastís de PastéBcn | Cedida

Un pastís de PastéBcn | Cedida

 

Preu: 35-45€

Comandes: 938 457 075 / DM a Instagram @pastebcn

Històries d'emprenedoria amb la il·lusió i les ganes de tirar endavant com a màxim comú denominador.

Més informació
'Dark kitchens' per estona
Bodega Pasaje 1986: d'elBarri a un celler que promet créixer
Avui et destaquem
El més llegit