Hilary Swank uneix moda i esport

L’actriu de ‘Million Dollar Baby’ ha fundat Mission Statement, una marca de roba esportiva amb preus no a l’abast de tothom

L'actriu Hilary Swank llança la seva marca de roba L'actriu Hilary Swank llança la seva marca de roba

Hollywood genera constantment històries d’actors i actrius que han hagut de patir canvis físics extrems per posar-se a la pell dels seus personatges, com, per exemple, van fer Tom Hanks per Nàufrag o Matthew McConaughey per Dallas Buyers Club. A Hilary Swank, en canvi, no li va caldre gaire dieta per interpretar la boxejadora Maggie Fitzgerald a Million Dollar Baby, el paper de la seva vida. En la seva adolescència, l’actriu va formar part de l’equip olímpic junior de natació dels Estats Units i va ser finalista estatal en gimnàstica. Avui, el seu dia a dia encara està marcat per l’exercici: intenses sessions de gimnàs, ioga i tenis per mantenir-se en forma. La seva relació amb l’esport és tan pròxima que s’ha convertit en la seva principal activitat professional gràcies a la creació de Mission Statement, la marca que aspira a crear roba esportiva amb els més alts criteris estètics.

Mission Statement és roba informal prou digna per sortir al carrer sense que els veïns pensin que vas a fer una marató

El plantejament de la marca és crear roba informal prou digna per sortir al carrer sense que els tus veïns pensin que surts a fer una marató. Una necessitat a cobrir no gaire evident, però que surt de l’experiència de la mateixa actriu. “Fa un parell d’anys vaig anar a una reunió tot just sortida del gimnàs i, el primer que li vaig dir a l’altra persona era que, amb el que portava, semblava que seguia fent esport”, explicava Swank a la revista WWD. El seu interlocutor era Carolyn Risoli, un dels impulsors de la col·lecció Marc de Jacobs i el seu soci en la seva trajectòria com a emprenedora des d’aquell moment.

El llançament de Swank al món de la moda no ha estat com tirar-se a la piscina. L’actriu va invertir els dos anys previs a la creació de la marca estudiant, dissenyant un pla de negocis i reunint-se amb coneixedors del sector, com el mateix Risoli o el mateix Calvin Klein, que va quedar impactat per la interpretació de l’actriu a Boys Don’t Cry i la va convidar a fer-se amb tots els dissenys de la seva marca que volgués.

El resultat de tot aquest procés ha estat una marca amb un catàleg que, de moment, compta amb 40 peces amb preus no del tot populars. Tres exemples: un simple sostenidor esportiu pot pujar fins als 125 dòlars, uns pantalons per 900 dòlars i una jaqueta de pell, 1.150 dòlars.

Tot i el cost de la col·lecció, Hillary Swank considera que la seva marca contribueix en un dels grans beneficis de l’esport, com és l’empoderament femení. L’actriu ha explicat en diverses entrevistes com fer esport l’ha ajudat a superar barreres. “La roba és el que marcarà la primera impressió que la resta es farà del seu caràcter i és la millor manera d’explicar qui som”.

Mission Statement, per al moment, és un ecommerce, però el seu futur pot ser a les botigues de les grans marques de moda. El suport de Calvin Klein, Marc Jacobs o Valentino, entre altres, és un primer pas.

 

Més informació
Sergio Ramos s'apunta al periodisme
Pau Gasol, un 'all-star' de la gastronomia
El mètode Nadal, a la pista i a les aules
Avui et destaquem
El més llegit