Justin Bieber, una inversió sense ganxo a les xarxes socials

Fart d'aguantar comentaris negatius, el cantant va invertir 1,1 milions de dòlars a Shots of Me, una app especialitzada en selfies i on les respostes dels seguidors estan vetades

Si féssim un recompte de totes les estrelles que han fet aigua en les seves inversions en xarxes socials, no acabaríem. En aquesta secció n'hem vist alguns exemples: Lady Gaga, Jay-Z,... i ara Justin Bieber, que aquesta setmana ha visitat Barcelona. El canadenc sempre ha tingut una relació d'amor-odi amb les xarxes. Per una banda, ha estat el seu canal de comunicació amb els milions de fans que té arreu del món i, per l'altra, també ha estat la via per la qual ha rebut centenars de retrets, judicis i insults per publicar informació sobre la seva vida personal. En un dels moments àlgids d'aquesta relació, Bieber fins i tot es va animar a invertir 1,1 milions de dòlars en el projecte Shots of Me.

"Els joves volen fer-se fotos i compartir-les. Estan avorrits de les imatges de paisatges sense que hi aparegui cap persona". Són paraules de John Shahidi, fundador de RockLive i principal impulsor de l'aplicació apadrinada per Bieber. Shots of me va sortir el 2013, captant amb certa anticipació la popular moda del selfie, però la competència en apps de fotografia és gairebé imbatible, amb Instagram i Snapchat al capdavant.

La realitat és que, sobretot durant els primers mesos, l'existència de Shots of Me només s'entenia per la presència del mateix Bieber. En els seus inicis, fins al 90% dels usuaris de la xarxa eren seguidors del cantant a Twitter. El canadenc aprofitava el seu moviment a la resta de plataformes per promocionar la seva app favorita, on compartia les seves fotografies amb altres celebrities i escenes de backstage.

I què diferenciava Shots of Me d'Instagram? Per què va cridar l'atenció de Justin Bieber? Precisament, perquè li estalviava el seu gran maldecap: els comentaris de beliebers i haters. L'aplicació permetia que l'usuari pengi un text relacionat a la seva fotografia, però no admetia que altres deixin les seves respostes. L'única forma d'interacció es basava en els likes i l'enviament de fotografies per establir una conversa.

Una aplicació que ofereix el mateix que altres xarxes multitudinàries, excepte tot el que defineix les eines 2.0: la interacció. Un espai perfecte per un perfil com el de Justin Bieber, amb etapes de rebuig absolut a aquestes plataformes justament pels comentaris rebuts, però sense gens de gràcia per a la major part dels usuaris actius en xarxes socials.

Tot i això, la simple presència de l'estrella va fer que Shots of Me acumulés fins a cinc milions d'usuaris en el seu millor moment i tanqués una ronda de finançament de 8,5 milions de dòlars el 2015. Avui dia, però, l'aplicació ha desaparegut del catàleg de les stores.

Avui et destaquem
El més llegit