Justin Timberlake, entre la moda i la tecnologia

Si la frase "converteix en or tot el que toca" és aplicable a algú, aquest és l'artista de Memphis. Icona de la música, la moda i el cinema, el seu èxit en els negocis està a l'altura del personatge

Ser una estrella de la factoria Disney no és un plat de fàcil digestió. Només cal veure els exemples de Britney Spears, Miley Cyrus, Selena Gómez, ... biografies plenes d'escàndols i intents més o menys exitosos per escapar de la icona juvenil en la qual el canal infantil els havia convertit. En canvi, a la banda dels que han tingut una transició calmada a l'etapa adulta trobem a estrelles com Hilary Duff, Christina Aguilera, Ryan Gosling o el cas més exitós, com és el de Justin Timberlake.

El polifacètic artista de Memphis destaca en tots els camps que trepitja. Estrella indiscutible de la boy-band de finals dels '90 NSync, la seva carrera en solitari l'ha portat a ser un dels cantants més exitosos del moment, fins al punt de ser el gran atractiu –i gairebé únic reclam pels mercats no europeus- de l'últim festival d'Eurovisió on, evidentment, no participava.



Com a actor, Timberlake sap que no està entre la nòmina de candidats a guanyar un Òscar, però ha tingut papers destacats en èxits com The Social Network, Friends with Benefits o In Time. I al camp dels negocis, combina la seva elevada cotització en els patrocinis amb una gran habilitat per engegar negocis i encertar en les inversions per convertir-se així en una de les celebritats amb més ingressos del món. Al 2015, la revista Forbes el va situar com el 19è personatge famós amb més guanys del món, amb un total de 63,5 milions de dòlars sumats al seu compte en aquell any.



El primer pas de Timberlake en el camp dels negocis va ser amb la fundació de la marca de moda William Rast. Conscient que la seva trajectòria l'havia convertit en una icona que anava més enllà de la música, el cantant es va instal·lar a Los Ángeles per crear una firma especialitzada en els texans i que ràpidament es va convertir en una alternativa a les marques clàssiques del denim, amb una facturació anual superior als 50 milions d'euros. La clau del seu èxit, el seu enfocament cap a la recuperació del texà clàssic americà, un discurs d'empresa creativa i innovadora i, per descomptat, la sobreexposició dels seus models en les aparicions públiques de Timberlake.

Si William Rast és la nineta dels ulls del cantant en el món de la moda, les seves inversions més conegudes estan relacionades amb la tecnologia aplicada al món de la música. Timberlake s'ha guanyat la fama de perfeccionista a la seva feina i aquest perfil encaixa amb el moviment que va fer el 2014, quan es va llançar de cap a invertir en l'empresa AfterMaster Audio Lab, una companyia dedica a perfeccionar el so de les gravacions professionals. Artistes com Adele, Taylor Swift o Madonna han passat els seus treballs pel filtre d'aquesta companyia per aconseguir el to que ha definit els seus últims treballs. En la web de l'empresa es pot veure el resultat. Els directius de la companyia destaquen que Timberlake és un entès en la qualitat del so, i el mateix cantant assegura que "sabia que estava davant d'un projecte revolucionari" en quant va escoltar el primer audio de l'empresa.



Més estranya va ser la inversió que va fer el 2011, quan va decidir unir-se a un grup d'inversors per comprar la xarxa social musical MySpace per 35 milions d'euros. Un moviment rendible si tenim en compte que Rupert Murdoch va invertir 580 milions de dòlar només sis anys abans, però poc comprensible veient la franca decadència en què es trobava la web en el moment de l'entrada de Timberlake. Un moviment qüestionable que no taca l'historial d'èxit de l'artista.
Avui et destaquem
El més llegit