Lebron James, l'MVP de les pizzes

L'estrella dels Cleveland Cavaliers va renunciar al seu contracte milionari amb McDonald's per ser la imatge de la petita cadena Blaze Pizza

Si fa unes setmanes parlàvem de com Stephen Curry estava canviant el bàsquet i com s'havia alçat com el nou heroi de l'NBA, aquesta setmana és el torn del malvat per antonomàsia. Marcat com l'escollit des del moment en què va sortir de l'institut per saltar a la millor lliga del món sense passar per la universitat; Lebron James ha generat odi, por i admiració a parts iguals tant entre els seus adversaris com a casa seva. El 2010 va deixar Cleveland per signar pels totpoderosos Miami Heat, envoltant el moviment d'un show mediàtic que va multiplicar el seu ampli catàleg de detractors.

Però com en tota bona història, després del pecat ve la redempció. Un cop assolit l'objectiu de l'anell amb els Heat –per dos cops-, Lebron torna a Cleveland molt més madur i enfocat a portar el títol per primer cop a la seva ciutat. Un somni que s'ha fet realitat aquest any, gràcies a l'actuació d'un Lebron James irreal, imparable pels celebrats Golden State Warriors i pel mateix Curry, i que ha estat el gran protagonista d'una final que es recordarà com una de les millors en la història de l'esport.

La tornada a casa i l'anell d'aquest any han acabat amb la imatge d'arrogància de Lebron, que ara, en plena maduresa, segueix sent un líder imponent, però també generós. El canvi en la percepció del personatge no només s'explica per les seves actuacions sobre el parquet. Després de la caiguda al pou de la seva imatge que va suposar el seu traspàs als Heat, el jugador va començar a buscar aparicions més amables, tant en mitjans com en els seus contractes extraesportius. I un d'aquests moviments va ser la seva implicació en el projecte Blaze Pizza, del que és inversor i portaveu.

Com una estrella que fins llavors havia estat la imatge de McDonald's decideix trencar amb la popular cadena de restaurants i inverteix en un projecte gairebé local? La resposta només la té el mateix Lebron, però, sens dubte, ha estat un dels moviments que han canviat la seva imatge. Blaze Pizza es diferencia d'altres cadenes similars per les opcions que ofereix per personalitzar el plat. Sobre una mateixa base, el consumidor pot escollir entre set formatges, 20 vegetals, tres salses i diverses carns per barrejar-los com vulgui, amb una filosofia i una presentació similar a la dels toppings.



L'aspiració de la companyia és convertir-se en l'Starbucks de les pizzes, però encara queda un llarg recorregut per aconseguir-ho. La cadena de cafès compta amb 21.000 locals als Estats Units, mentre que Blaze Pizza aspira a arribar als 500 l'any 2020. De moment, el ritme de creixement és adequat. Des que Lebron va entrar al projecte el 2014, l'empresa ha obert més de 100 nous locals.

La seva implicació en la pizzeria no canviarà les finances de Lebron James, que amb uns guanys de 77,2 milions de dòlars és el tercer esportista més ben pagat del planeta. No totes les inversions han de tenir retorns monetaris. En aquest cas, ha estat un dels fonaments per transformar l'antiheroi favorit de l'NBA en una estrella respectada i admirada.

Avui et destaquem
El més llegit