La muntanya russa empresarial de Dolly Parton

La cantant ha convertit un parc temàtic sobre la seva vida en una de les atraccions turístiques més visitades dels Estats Units

Dolly Parton a Dollywood, el parc d'atraccions inspirat en la seva vida
Dolly Parton a Dollywood, el parc d'atraccions inspirat en la seva vida

La música country no és l’estil més popular a Europa, però genera tot tipus d’estrelles mediàtiques als Estats Units. Una de les més destacades és Dolly Parton. Amb una col·lecció de més de 3.000 cançons composades i 100 milions de discos venuts, la cantant ha transcendit les fronteres del seu gènere per convertir-se en una de les artistes més exitoses i conegudes de la història. I ho ha fet amb temes que parlen sobre la seva vida i la seva infantesa, que ella mateixa defineix com “viscuda enmig de la pols”. Precisament, la seva història és la principal inspiració del seu gran negoci fora de la música: el parc temàtic Dollywood.

La història de Doolywood està íntimament lligada al seu entorn, el parc natural Smoky Mountains, de Carolina del Nord. Els orígens del parc temàtic es remunten al 1961, quan la companyia local The Robbins Brothers va crear el Rebel Railroad, un tren que s’endinsava per les muntanyes de la zona i acabava el seu recorregut amb un espectacle que incloïa l’atac d’uns nadius americans i l’assalt del ferrocarril.

Els germans Robbin van ser els primers a explotar l’afluència de turistes al parc nacional més visitat dels Estats Units creant-hi una atracció que ràpidament van envoltar de comerços amb tot tipus de records i locals de restauració. En pocs anys el Rebel Railroad es va convertir en l’atracció més visitada de Tennesse.

Després de diversos canvis de propietat i de nom, i un creixement constant fins a convertir-se en un gran parc d’atraccions, l’any 1986 entra en joc el nom de Dolly Parton. En aquell moment, Parton ja era una de les artistes de més renom del país. El seu lligam al seu Tennesee natal i amb les Smoky Mountains va ser el principal motiu per involucrar-se en el projecte, fins al punt de donar-hi el seu nom i explicar-hi allà bona part de la seva història.

Els visitants poden visitar la Country Fair Area, una de les zones més populars i que recrea fidelment el parc d’atraccions que Parton visitava un cop l’any amb l’escola. O tastar la famosa Stone Soup a base de verdures que la mare de la cantant li preparava quan era una nena. O potser millor menjar al buffet ‘Aunt Granny’, en honor a la tieta de l’artista...

El simple nom de Dolly Parton va multiplicar el negoci del parc de forma immediata. De ser un atractiu turístic regional, va passar a convertir-se en un reclam d’àmbit nacional. Les xifres parlen per si mateixes: en el seu primer any en funcionament, el Dollywood va incrementar les visites un 75% respecte de l’oferta amb el nom comercial anterior, arribant als 1,3 milions de visitants. Avui dia, el parc acumula una mitjana de tres milions d’usuaris a l’any, un terç dels que passen per les Smoky Mountains.

Dollywood ja és un dels 50 parcs d’atraccions més visitats al món. Un hit més en la carrera de la cantant. 

Més informació
Qui és el ‘xeic’ del PSG?
Céline Dion, una icona de la moda fregant els 50
Paul Newman, un seductor també a la taula
Avui et destaquem
Comentaris