La samba amb consciència de Ronaldinho

El crack brasiler ha estat la imatge d'una marca de preservatius durant el llançament d'una campanya de prevenció contra la sida

A Ronaldinho se'l recordarà pels seus gols de matinada A Ronaldinho se'l recordarà pels seus gols de matinada

Després de dos anys sense equip, Ronaldinho ha decidit que ha arribat el moment de retirar-se. Un anunci que, més que una decisió solemne ha semblat el final d'una d'aquelles tasques que sempre deixes per demà. Tothom donava per fet que Ronaldinho estava retirat. No només per la seva dimissió prematura de l'elit ara fa una dècada, sinó perquè ell mateix ja fa temps que va donant les passes pròpies de tot exfutbolista. L'últim exemple, el seu fitxatge pel Barça Legends. Una última oportunitat de brillar sobre el camp envoltat de companys com Goikoetxea, Julio Salinas, Angoy, Popescu o Bakero, retirats la majoria abans del canvi de mil·lenni.

A Ronaldinho se'l recordarà pels seus gols de matinada, la seva màgia en el regat, les seves sessions al gimnàs i el seu toc amb els instruments de percussió. Perquè el que definia al brasiler era la diversió. Per això no és d'estranyar que l'astre fos la imatge de la marca de preservatius carioca Sex Free, en una campanya per la lluita contra la sida.

El VIH és un problema de primer ordre al Brasil. Mentre els casos d'infecció baixaven un 27,5% al món, a la potència llatinoamericana van créixer un 11% entre el 2005 i el 2015, segons l'ONU. La situació va comportar que el país acumulés el 45% dels casos de l'Amèrica Llatina.

Va ser just el 2013 quan Sex Free va pensar en Ronaldinho i l'Atletico Mineiro, el seu equip del moment, per iniciar la seva campanya. No hi ha àmbit més influent al Brasil que el futbol i, per molt que els focus del futbol europeu haguessin deixat d'enfocar a Ronaldinho, el futbolista havia recuperat la seva llum i era el líder d'un equip que acabaria guanyant per primer cop la Copa Libertadores. "És magnífic estar involucrat en una campanya que té la salut com a objectiu primordial. Espero que tots siguin conscients que el sexe sense preservatiu no funciona", advertia el futbolista al seu Facebook oficial per anunciar el llançament de la campanya.

La marca de preservatius amb la qual ha col·laborat el futbolista
La marca de preservatius amb la qual ha col·laborat el futbolista 

 

Aquesta aliança empresarial no va ser l'únic moviment de Ronaldinho en lluita contra el VIH. De fet, la campanya amb Sex Free va arribar poques setmanes després que el futbolista fos anomenat ambaixador de la UNAIDS (Nacions Unides contra la sida).

El precedent 

Ronaldinho, però, no és el primer futbolista a promocionar una marca de condons. Ja el 2009, el davanter italià Christian Vieri va deixar definitivament el futbol per centrar-se en la promoció de la seva pròpia marca de moda Sweet Years que, entre els seus productes, comptava amb una línia de preservatius.

Els estils de joc de Vieri i Ronaldinho són diametralment oposats, però si hi ha alguna cosa que els uneix és haver-se guanyat una fama de divertir-se tant o més en la seva vida personal que en els terrenys de joc.

Més informació
Economia i futbol (o viceversa)
Apostes i futbol, un matrimoni de conveniència
No tots els futbolistes són Gerard Piqué
Víctor Valdés salta al camp de l'audiovisual
Avui et destaquem
El més llegit