El 82% dels catalans participa del comerç digital

La segona edició del Pulso Digital d'Adevinta mostra una tendència a l'alça en la compra i la venda en línia

Els catalans s'han convertit en els usuaris més actius de les compres digitals a l'Estat espanyol | iStock Els catalans s'han convertit en els usuaris més actius de les compres digitals a l'Estat espanyol | iStock

Catalunya s'ha establert com una de les regions de l'Estat espanyol amb més activitat quant al comerç en línia. Segons l'informe Pulso Digital d'Adevinta, el 82% dels consumidors catalans ja realitza les seves compres en entorns digitals. La companyia, propietària de llocs com Milanuncios, Infojobs o habitaclia, demostra així la consolidació dels mercats digitals entre els hàbits de compra dels catalans.

Aixi, de l'estudi es desprèn que el 47% dels usuaris de comerç digital a Catalunya el fan servir mínim un cop al mes, enfront del prop del 53% que ho fa de forma puntual. Quant a les vendes, els usuaris que fan servir les plataformes per a aquest propòsit ho fan de forma puntual – un 43%, quatre punts més que l'estudi de 2020. Quant als imports de les compres, en prop de la meitat (46%) dels casos els usuaris declaren unes despeses d'entre 50 i 250 euros al mes.

Els usuaris catalans, segons registra Adevinta, confien substancialment més ara que abans de la pandèmia en el comerç en línia. Mentre que un 57% de la població del país tenia la mateixa confiança en els comerços electrònics que en els físics el 2020, l'any 2021 aquesta xifra va arribar al 65%, un augment de vuit punts en només un exercici.

Al país, a més, la comoditat és un factor tan rellevant com el preu. De fet, el 75% dels consumidors consideren la facilitat d'accés als productes el principal motiu per la compra en línia, per un 67% que destaca el preu dels productes, quatre punts per sota de la mitjana de l'Estat espanyol, que arriba fins al 71%. Pel que fa al feedback de la comunitat en els marketplaces digitals, els catalans confien menys que els espanyols en les reviews d'altres compradors, i només el 45% considera que els comentaris influeixen en la seva compra.

Més informació
ACCIÓ dedica 400.000 euros a internacionalitzar l'e-commerce
I si passem de l''e-commerce' al comerç electrònic?
El decàleg de l'e-commerce
Avui et destaquem
El més llegit