La futura terminal satèl·lit de l'aeroport del Prat | ACN

aeroport

Aena preveu invertir 1.500 milions d'euros en l'ampliació del Prat

L'empresa aprova el DORA II, un document que contempla la terminal satèl·lit i l'allargament de la tercera pista a l'Aeroport de Barcelona

El consell d'administració d'Aena ha aprovat una nova proposta de Document de Regulació Aeroportuària per al període 2022-2026 –conegut com el DORA II- que preveu un volum d'inversions de 2.250 milions d'euros. Per a l'ampliació de l'aeroport del Prat, amb la construcció de la nova terminal satèl·lit i l'allargament de la tercera pista, es preveu una inversió total de 1.500 milions d'euros repartida entre aquest pla DORA II i sobretot el DORA III, a partir del 2027. Les obres, per tant, no començarien almenys fins al 2024 o 2025. Fa uns dies, el president d'Aena, Maurici Lucena, ja va avisar que les obres de la nova terminal, que inicialment havia d'entrar en funcionament el 2026, s'endarreririen uns tres anys com a conseqüència de la pandèmia.

Aquesta proposta, que s'ha elaborat després de les converses entre l'ens gestor i les companyies aèries i altres agents del sector i en funció de les previsions de l'activitat per als pròxims anys, es traslladarà a la Direcció General d'Aviació Civil, i posteriorment, cap al setembre, s'ha d'aprovar en Consell de Ministres.

En un fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Aena projecta unes estimacions de 1.218 milions de passatgers per al pròxim quinquenni, uns càlculs elaborats a partir dels escenaris previstos per ACI, IATA o Eurocontrol. En concret, espera 184,6 milions de passatgers el 2022; 229,5 milions del 2023; 255 milions el 2024; 269,8 milions el 2025 i 279,1 milions el 2026, confirmant així una tendència creixent després que aquest any s'hagi tocat fons.