L’audiovisual català: estratègic, de creixement i tecnològic

L’impuls d’espais de creació audiovisual com el Hub Digital, Audiovisual i del Videojoc, el Parc Audiovisual de Catalunya a Terrassa i Palo Alto són decisius per a garantir la competència i creixement del sector

La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya | Cedida La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya | Cedida

La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats amb la indústria per innovar i trobar nous formats, celebra des d’avui i fins el 18 de novembre la seva vuitena edició. La taula rodona La nova economia audiovisual catalana: Perspectives, infraestructures i estratègia del creixement dels pròxims deu anys ha posat el focus en el moment transcendental que viu l’audiovisual català, que segueix la tendència de creixement global de l’audiovisual en l'àmbit global gràcies a la seva transversalitat i a les noves tecnologies. Un sector que engloba els mitjans de comunicació i producció de televisió, el cinema i la publicitat, però també la comunicació corporativa, la producció d’esdeveniments, els videojocs, la immersivitat i els continguts per indústries de l’experiència com el turisme, la cultura i l’esport.

"L’audiovisual és un sector estratègic per Catalunya i requereix una aposta clara en inversió i infraestructures per garantir el seu creixement i competitivitat a escala global", segons Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya. L'expert també destaca la transversalitat i transcendència estratègica de l’audiovisual a nivell econòmic, social i cultural. “Cal aprofitar l’embranzida que viu l’audiovisual a escala global, també a casa nostra. Tots els agents del sector hem de treballar de forma conjunta i coordinada per fer créixer la indústria. Cal impulsar inversions en noves infraestructures, equipaments d’última generació, finançament i ajudes fiscals per part de les institucions. Són passos clau per a consolidar l’audiovisual com a estratègic en el marc d’una economia global cada vegada més competitiva”, afegeix Rutllant.

Més info: Per què 'The Crown' o 'Joc de Trons' aterren a Catalunya?

Per altra banda, el sector audiovisual suma una facturació de més de 6.700 milions d’euros i ocupa unes 31.000 persones, segons dades del 2021 del Departament d’Empresa. Una d’aquestes inversions i infraestructures estratègiques és la creació del Hub Digital, Audiovisual i del Videojoc a Les Tres Xemeneies. Jordi Foz, secretari general del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, s’ha referit al Catalunya Media City. Un projecte de país que impulsarà el desenvolupament de la indústria a través d’un centre de creació i producció del sector audiovisual i del videojoc, un centre de desenvolupament tecnològic i de continguts, un centre de capacitació i assessorament per a empreses i professionals, i un espai de trobada per l’ecosistema i les seves empreses. 

Més informació
Què serà el Catalunya Media City? Innovació a un entorn vintage
Avui et destaquem
El més llegit