La directora general del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Blanca Sorigué, i el delegat especial de l'Estat, Pere Navarro, presenten la segona edició de la BNEW | Cedida

BNEW

BNEW 2021: a través d’una pantalla més enllà de la covid-19

La segona edició de l’esdeveniment híbrid organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona preveu doblar les xifres de l’any passat

Les pantalles han format part de la nostra vida més que mai des de la irrupció de la covid-19 al març de l’any passat. I, segurament, ho seguiran fent. L’àmbit digital es va menjar bona part del que abans era físic durant els mesos més crus de pandèmia, però no deixarà de tenir importància d’un dia per l’altre. Això defensen els organitzadors de la Barcelona New Economy Week (BNEW), un esdeveniment híbrid -mig digital, mig presencial- que va sorgir d’una idea de confinament i aquest 2021 celebrarà la segona edició. L’any passat, va prendre especial rellevància per la presència del rei Felip i del president del Govern espanyol, Pedro Sánchez. Entre els dies 5 i 8 d’octubre d’enguany volen doblar les xifres de la primera edició.

“El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) aposta perquè tots els esdeveniments tinguin format híbrid”, ha indicat durant la presentació de la BNEW 2021 Blanca Sorigué, directora general del CZFB. Per què? El delegat especial de l’Estat al consorci, Pere Navarro, considera que aquest model té el millor de cada casa: “Permet el contacte entre persones, però també que sigui molt més global, amb la participació d’empreses que no hi estiguin presents”. I un altre motiu que ha apuntat Sorigué és que “els esdeveniments híbrids permeten mesurar clarament quin és el retorn de la inversió per a les empreses”.

Si el 2020 l’objectiu de la BNEW era establir les bases per a la recuperació econòmica postpandèmica, aquest any vol ser la imatge que s’ha aconseguit i s’han superat les dificultats. Als cinc sectors que van centrar els actes l’any passat - logística, indústria digital, comerç electrònic, immobiliari i zones econòmiques- se n’hi afegeixen cinc més: talent, sostenibilitat, mobilitat, ciència i ciutats. I dels cinc platós televisius que va tenir l’edició primigènia de la BNEW, es passa a 10, a indrets de la ciutat que s’aniran revelant al llarg de les setmanes següents. Com l’any passat, Sorigué i Navarro han insistit que és un esdeveniment sostenible econòmicament i han detallat que el pressupost serà una mica més alt: mentre que el 2020 s’hi van destinar dos milions d’euros, aquest any pot pujar fins als tres, amb alguns patrocinadors confirmats com Servihabitat i el Port de Barcelona.

Més info: La nova economia i uns premis reials

Més xifres: de 400 ponents es passarà a 700; d’11.000 assistents, a una previsió de 25.000; i de 120 a 400 empreses participants. Els objectius són ambiciosos i per organitzar-ho amb temps les acreditacions es podran fer des de la tarda del mateix dia de la presentació. “La idea de fa un any tenia risc, però aquest 2021 també en té, perquè no es tracta de quedar-nos en el mateix, sinó d’avançar”, ha dit Navarro. Entre les principals novetats hi ha un nou aparador per a les empreses que vulguin fer alguna presentació: les terrasses d’hotels cèntrics de Barcelona. S’hi faran actes entre les 19 i les 22 hores els dies que duri l’esdeveniment. En aquest cas, l’experiència també serà híbrida, amb “microsets per retransmetre en directe al segment i països que el client decideixi”.  

“Barcelona respirarà BNEW”

Tot i la vocació global de l’esdeveniment, els organitzadors volen que quedi clar que la protagonista és Barcelona. “Com es fa un esdeveniment que no és ni un congrés ni una fira? Amb l’ajuda de la ciutat”, ha resumit Sorigué. És per això que les ubicacions seleccionades han de ser “espais emblemàtics per la seva història o arquitectura”. I és que, mentre que l’any passat només un 10% de l’esdeveniment va ser presencial, aquest 2021 preveuen que el percentatge pugui pujar fins al 30%. “El contacte físic entre persones serà molt més possible que l’any passat; la incertesa és molt menor”. La plataforma digital que ho farà possible serà la mateixa que l’any passat, però millorada: “L’experiència serà més ràpida, àgil i dinàmica”.  

Mentre que el pressupost del 2020 va ser de dos milions d’euros, aquest any pot pujar fins als tres, amb alguns patrocinadors confirmats com Servihabitat i el Port de Barcelona

Si Barcelona va ser la capital de l’activació econòmica, en paraules de Navarro, durant la primera BNEW, ara “volem formar part del creixement, que crec que serà important a partir del segon trimestre”, ha afegit. Com a institució pública, el consorci vol participar-hi i garantir que “la recuperació no deixi ningú enrere”. És per això, també, que s’amplien els temes que es tractaran: des de com fabricar talent fins al negoci de la ciència o la necessitat de totes les empreses d’incorporar la sostenibilitat com a concepte clau en la seva estratègia.  

Si el medi ambient no pot quedar fora de cap companyia, tampoc es pot obviar en un esdeveniment que versa sobre nova economia. “Ens basem en els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides”, ha indicat Navarro. La igualtat entre homes i dones és un altre dels objectius i és per això que hi haurà paritat entre els ponents. En aquest sentit, Navarro ha recordat que el CZFB va organitzar a principis de març la BWAW, Barcelona Woman Acceleration Week. També van ser una sèrie de conferències i taules rodones amb 50 speakers. El delegat especial de l’Estat al CZFB ha aprofitat l’ocasió per anunciar que la BWAW ja té data per a l’any que ve. Un altre esdeveniment híbrid per afegir a la llista.