Els comerços de Barcelona augmenten un 10,8% les vendes respecte a la prepandèmia

Els sectors que han registrat un major augment de vendes són els d'alimentació, restauració i oci i cultura

La botiga de Zara del Passeig de Gràcia | iStock La botiga de Zara del Passeig de Gràcia | iStock

Les vendes dels comerços de Barcelona al mes de juliol han superat els nivells prepandèmia amb un increment del 10,8% respecte de l'any 2019, segons l'Indicador Retail de Comertia. En comparació amb el 2021, el 91% dels establiments de l'associació de comerciants han registrat un augment de vendes. Això no obstant, l'informe indica que la perspectiva de negocis dels empresaris del sector per aquest segon semestre és d'estancament del consum (54%), debilitat i decreixement (29%), mentre que només un 17% considera que la facturació continuarà a l'alça. 

L'informe de l'associació també assenyala que, davant la inflació disparada, un 47% dels empresaris ha optat per revisar la política de productes i preus, mentre que un 39% per reduir costos. Tanmateix, de cara al mes d'agost, els comerciants confien que el consum continuï a l'alça, amb una previsió el creixement de vendes de l'11,3% respecte de l'agost del 2021.

En comparació al juliol de l'any 2019, tots els sectors han registrat un augment de vendes, amb un fort creixement en l'alimentació bàsica (25,2%), l'alimentació no bàsica (22,7%), la restauració (12,4%) i l'oci i cultura (11%). Respecte del 2021, l'increment també s'estén a totes les categories, si bé la que ha registrat un augment de vendes més destacat és el sector de l'oci i cultura, amb un creixement del 56,6% per sobre del juliol de l'any passat.

Pel que fa a la contractació, les dades de Comertia indiquen que l'ocupació s'ha estabilitzat, després de registrar un increment al juny: un 65% dels comerciants han mantingut la plantilla, un 29% l'ha augmentat, i un 6% l'ha reduïda. Comertia assenyala que després de la pandèmia un dels grans reptes del sector retail "és la captació de nou talent o talent jove".

Quant a la venda online, l'increment respecte del juliol del 2021 ha estat d'un 1,2%, amb el lideratge del sector de la moda, que ha augmentat un 16% la facturació, seguit de l'oci i cultura, amb un 9,8%. Les dades de Comertia assenyalen que la resta de categories han disminuït les seves vendes en línia.

Més informació
El Programa Comerç Minorista accelera la innovació al retail
El petit comerç no troba talent
El retail passa de l'era de l'omnicanalitat a la del comerç phygital
Avui et destaquem
El més llegit