La digitalització en la restauració incrementa un 32% l'eficiència del personal

Les eines digitals de més èxit són les que pertanyen al tracte directe amb els clients, com mètodes de pagament, xarxa wifi o cartes amb codi QR

El codi QR és una de les eines digitals que ha tingut més èxit en el sector Horeca | iStock El codi QR és una de les eines digitals que ha tingut més èxit en el sector Horeca | iStock

L'hostaleria, que ha estat un dels sectors més afectats per la pandèmia, ha aprofitat la crisi sanitària per a treure a relluir la seva capacitat d'adaptació al canvi. Segons l'informe Les claus sobre la digitalització en hostaleria realitzat per Hostelería de España, s'estima que el 65% dels negocis de la restauració estan digitalitzats. L'estudi també recull que sis de cada deu comerços ja inverteixen part de la seva facturació en eines o iniciatives digitals.

Les noves apostes en l'hostaleria es basen en programes de gestió automatitzats que posen el focus tant en la relació amb el client com a transformar l'operativa del negoci. Secundats per softwares amb els quals els negocis poden automatitzar les comandes, controlar l'estoc disponible o gestionar la facturació a través d'una plataforma digital. Aquests nous mètodes d'atenció al client donen resposta a la cerca de l'eficàcia, la rapidesa i la comoditat i, segons dades de Pikotea, augmenten l'eficiència del personal en un 32%.

Segons el software especialitzat en el sector Horeca, Pikotea, les eines digitals de més èxit entre els negocis són sobretot les que pertanyen al tracte directe amb els clients, com mètodes de pagament, xarxa wifi o cartes amb codi QR, entre d'altres. No obstant això, la inversió en digitalització també posa el focus a millorar la qualitat laboral dels treballadors del sector. Això s'aconsegueix digitalitzant processos com el control de l'inventari, la gestió de comandes o la realització de comandes a proveïdors a través de plataformes digitals. Els negocis que implementen aquest tipus de tecnologies experimenten beneficis com reduir l'estrès del personal, trencar barreres lingüístiques entre empleats i clients i oferir una major autonomia a l'usuari, sobretot per a aquells relacionats amb al·lergògens o dietes especials. A més, aquests softwares compten amb un sistema d'emmagatzematge de dades que recorda les comandes i les transaccions i compara les diverses ofertes perquè el client triï la que millor s'adapta a les seves necessitats.

Més informació
Felix Ortega: “La digitalització requereix d’explicar-ne bé els beneficis”
La digitalització, essencial per activar el futur de les PiMEs
Les eines digitals capaces de trencar el malefici del retail
Avui et destaquem
El més llegit