L'embús crònic al Port de València, "insostenible" per als transportistes

S'estima que els embusos afecten cada dia 3.000 transportistes

Embús a l'accés al Port de València | Cedida Embús a l'accés al Port de València | Cedida

La Federació Valenciana d'Empresaris del Transport i la Logística (FVET) i la Federació Nacional d'Associacions de Transportistes Portuaris (Fenatport) han advertit en una reunió mantinguda amb l'Autoritat Portuària de València (APV) que l'embús crònic en les terminals del Port de València és ja “insostenible” i que requereix de mesures de xoc “urgents”.

“Des de la paralització de l'activitat el mes de març, la congestió crònica en les terminals del recinte portuari ha anat a més i la situació és crítica. Cada dia, els transportistes han de suportar cues de fins a cinc hores, que suposen un minvament econòmic de tres milions d'euros al mes com a mínim. Amb l'encariment del combustible, algunes operatives, com les de curta distància, suposen una absoluta ruïna i els transportistes es veuran obligats a encarir el servei i repercutir el cost a les pròpies terminals o als clients” explica Carlos García, secretari general de FVET.

Durant la reunió, els representants sectorials han denunciat que aquest col·lapse afecta, especialment, a les condicions laborals dels xofers. “Pateixen situacions indignes i una pressió diària inacceptable davant les llargues hores d'espera que, a més, afecten el seu temps de conducció i descans”, afegeix el secretari.

Les cues generen embussos a la V-30 i als accessos al Port de València, especialment en la franja horària més crítica per a accedir a les terminals, que se situa entre 16 i les 19 hores. “Existeix un risc de conflicte greu. No prendre mesures pot implicar importants conseqüències no tan sols per al transport sinó per al conjunt de la societat".

Més informació
L'hidrogen verd arriba al port de València amb el projecte europeu H2PORTS
El port de València marca rècord en exportacions
El tràfic del Port de Barcelona creix per sobre del 9%
Logística i economia blava, els 'drivers' de la innovació del Port
Avui et destaquem
El més llegit