Més de 300 entitats, contra l'ampliació de l'aeroport

Les organitzacions consideren "injustificable i inviable" plantejar inversions d'aquest tipus en el context de crisi climàtica i social

Imatge d'arxiu de diverses portes de l'aeroport del Prat | ACN Imatge d'arxiu de diverses portes de l'aeroport del Prat | ACN

Més de 300 organitzacions de l'àmbit social, econòmic, veïnal, ecologista, de la pagesia i acadèmic han unit la seva veu aquest dimecres contra l'ampliació de l'aeroport del Prat. En un acte unitari al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, han reclamat al Govern i als ajuntaments implicats que s'oposin a qualsevol ampliació d'infraestructures. Les organitzacions consideren "injustificable i inviable" plantejar inversions en aquest sector en un context de crisi climàtica i social. A més, creuen que l'ampliació és una operació "especulativa" en contra de l'interès general i en favor de constructores, bancs i l'accionariat d'Aena.

Les organitzacions denuncien "opacitat" sense cap projecte presentat públicament i "amb total absència de justificació tècnica, social, ambiental, econòmica i financera". A més, lamenten que la resposta donada per part de la Generalitat i dels ajuntaments implicats hagi estat plantejar noves inversions per impulsar el creixement de l'aviació amb la connexió del Prat amb Girona i Reus a través de l'alta velocitat.

Les entitats recorden que el 60% del territori del Delta del Llobregat ja s'ha perdut i reiteren que l'ampliació de l'aeroport seria "un nou atemptat" contra els seus valors naturals i agraris i el sistema d'aqüífers. Així mateix, denuncien que fa més de 20 anys que s'incompleixen els acords que es van realitzar amb l'ampliació de la T1 del Prat.

Per altra banda, assenyalen que ampliar les infraestructures aeroportuàries també compromet els objectius climàtics de la Generalitat i citen un informe recent de l'Agència de Desenvolupament Urbà, Barcelona Regional, que estima que l'ampliació de l'aeroport del Prat incrementarà, com a mínim, un 33% les emissions de CO₂. Per tot plegat, les organitzacions exigeixen que les inversions es prioritzin "en funció de l'interès general" i aposten pel transport públic quotidià i la integració del sistema ferroviari.

Més informació
Sobre l’aeroport de Barcelona, encara
L'Aeroport del Prat reobre la T2 amb 60 vols
Avui et destaquem
El més llegit