FACUA considera il·legal la manca d'atenció dels bancs als consumidors vulnerables

L'organització veu contrari a la llei negar-se a ajudar una persona que no sap utilitzar el caixer

Un caixer automàtic de CaixaBank a Barcelona | ACN Un caixer automàtic de CaixaBank a Barcelona | ACN

FACUA considera "il·legal" que hi hagi bancs que "es neguin a donar atenció personal a consumidors vulnerables incapaços d'accedir als seus serveis a través d'Internet o del caixer". En un comunicat, l'organització de consumidors considera contrari a la legislació bancària no ajudar una persona que no sap utilitzar el caixer, o cobrar-li una comissió per fer-ho, ja que la retirada d'efectiu és una operativa bàsica dels comptes corrents.

FACUA també critica el tancament d'oficines en zones rurals "sense donar alternatives als usuaris vulnerables per rebre atenció". L'associació lamenta la "passivitat" del govern espanyol davant d'aquesta situació, així com la del Banc d'Espanya.

Avui et destaquem
El més llegit