Foment espera 9.000 noves llicències VTC

El Govern tornarà a convocar els sectors del taxi i els vehicles amb conductor al setembre per consensuar una proposta que acabi amb el conflicte

Un grup de taxistes en vaga, asseguts amb cadires i taules a la Gran Via | ACN Un grup de taxistes en vaga, asseguts amb cadires i taules a la Gran Via | ACN

El Ministeri de Foment tornarà a convocar els sectors del taxi i dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC), com Uber i Cabify, al setembre per presentar-los la proposta del ministeri que vol acabar amb el conflicte. Ho ha dit aquest dijous el ministre de Foment, José Luís Ábalos, en una compareixença al Congrés dels Diputats.

Ábalos ha pronosticat que en les grans ciutats com Madrid o Barcelona la proporció entre VTC i el taxi al carrer es retallarà a un VTC per cada dos taxis. El ministre ha avançat que en els mesos vinents entraran al mercat 9.000 llicències més de VTC.

El ministre de Foment ha defensat la ràtio d'un VTC per cada 30 taxis, que marca la legislació estatal, i ha afirmat que actualment és d'un VTC per cada sis taxis. Amb les resolucions pendents podria reduir-se a un VTC per cada tres taxis en l'àmbit estatal. "Hem de garantir la convivència entre sectors amb una normativa que no sigui desigual i injusta", ha dit Ábalos. 

Ha opinat que les VTC competeixen "amb evidents avantatges i competència desigual" enfront d'un sector "tremendament regulat com el del taxi".

El ministre ha confirmat que el Govern pretén facultar a les comunitats autònomes que ho sol·licitin perquè regulin al seu territori l'activitat dels VTC, que mitjancen plataformes com Cabify o Uber.

Competències a les autonomies

Ábalos no ha volgut detallar la proposta del seu ministeri a l'espera de reunir-se de nou amb ambdues parts del conflicte i consensuar les reformes. El conflicte entre taxis i VTC va provocar una vaga indefinida de taxistes al juliol arreu de l'estat espanyol. D'altra banda, el ministre de Foment ha reiterat la voluntat del ministeri de traspassar les competències sobre llicències VTC a les autonomies per acabar amb la "competència desigual".

Ábalos ha argumentat que l'activitat que fan actualment els vehicles amb llicència VTC és molt diferent a la que ha de regular la legislació estatal perquè s'ha convertit en una activitat de transport "urbà" amb "vocació de prestar servei a la ciutat". "L'Estat no té cap competència en transport urbà. No tenim competència sobre tramvies, autobusos urbans o taxis", ha argumentat el ministre de Foment.

Així doncs, Ábalos ha defensat que han de ser les autonomies les que regulin el sector de les VTC perquè no operen en l'àmbit interurbà que és competència de l'Estat. El ministre de Foment ha afirmat que la gestió l'ha d'assumir l'administració més propera i ha negat que estigui "traspassant el problema" a les autonomies. Ábalos ha puntualitzat que el traspàs de la competència per regular el sector de les VTC només es farà a les autonomies que vulguin, tal com va manifestar a la reunió de la Conferència Nacional del Transport del passat 1 d'agost. 

 

Més informació
Catalunya exigeix “competències plenes i amb recursos” per regular el taxi i les VTC
El taxi posa fi a la vaga
Barcelona té el doble de llicències VTC que fa tres mesos
Avui et destaquem
El més llegit