El Govern crea una taula tècnica per l'ampliació d'El Prat

Puigneró assegura que la Generalitat "no bloquejarà" el projecte i reclama inversions en la connexió en alta velocitat

L'ampliació d'El Prat sembla estar més a prop que mai | iStock L'ampliació d'El Prat sembla estar més a prop que mai | iStock

La taula institucional per avaluar el projecte d'ampliació de l'aeroport d'El Prat ha acordat que el Govern creï una taula tècnica per avaluar els desacords entre diferents administracions sobre el projecte d'Aena per allargar la tercera pista. El vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, s'ha mostrat partidari de la inversió però al mateix temps ho ha condicionat a la creació d'una xarxa aeroportuària catalana amb Girona i Reus connectats amb el Prat a través de l'alta velocitat.

En aquest sentit, ha garantit que el Govern "no bloquejarà" el projecte però exigeix a l'Estat una connexió d'alta velocitat amb els altres dos aeroports catalans d'Aena i una solució ambiental respectuosa. En la roda de premsa posterior a la reunió aquesta tarda de la taula institucional -que ha estat encapçalada pel president del Generalitat, Pere Aragonès, amb l'assistència d'alcaldes de municipis afectats i el secretari d'Estat del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, entre d'altres- Puigneró ha explicat que la taula consensuada avui recollirà els aspectes més tècnics i que ha de treballar "amb celeritat" fer de Barcelona un hub intercontinental i ha garantit que l'Executiu "no bloquejarà cap inversió".

El vicepresident ha assegurat que també hi havia consens que solució ha de passar per invertir en Girona i Reus, en línia del sistema aeroportuari en altres capitals, com Londres. "El Govern de Catalunya ha deixat molt clar que si no es fan inversions d'interconnexió d'aquests dos aeroports amb Barcelona, nosaltres no jugarem aquesta partida", ha assenyalat el vicepresident, una demanda que ha afirmat que han recollit el govern de l'Estat i les altres administracions.

Més info: El Prat juga a la Champions dels grans aeroports d'Europa

Per a Saura, l'opinió de la Generalitat serà "determinant" i ha afirmat que el govern espanyol ha percebut un suport "creixent" en el si de la societat catalana a favor de l'ampliació del Prat. En resposta a les demandes de Puigneró sobre Girona i Reus, ha afirmat que no té cap problema en parlar d'aquestes inversions i que l'executiu espanyol ja hi treballa.

A més, ha destacat que la inversió porta associada l'aprovació d'un Pla director consensuat per les diferents administracions, que s'allargarà durant "anys" i del qual s'ha mostrat confiat que sigui "garantista" i inclogui "tot tipus de requeriment mediambiental". "No hi ha creixement econòmic sostingut si no és sostenible", ha argumentat. Segons Saura, la resta del món a nivell econòmic està pendent d'on es materialitzen els 'hubs' internacionals i si Barcelona es convertirà en un d'ells.

Per la seva banda, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha lamentat que la taula institucional d'aquest dilluns "no s'hagués convocat abans" i ha reclamat tota la informació en forma de dades, informes tècnics i estudis d'impacte ambiental i biodiversitat, entre d'altres. Ha celebrat "l'ànim constructiu" de les administracions i també ha reivindicat una "visió global i de xarxa", amb els aeroports de Girona i Reus; però en canvi ha retret a Aena que "s'hagi desmarcat del to de consens" i només estigui disposada a parlar de la seva proposta sense aportar més informació . "És un sentir molt majoritari", ha comentat l'alcaldessa, que ha emplaçat la companyia a escoltar altres "propostes" i "alternatives".

Més informació
L'ampliació del Prat i el futur del que és obvi
Avui et destaquem
El més llegit