On es veuen els emprenedors d'aquí a 4 anys?

Preguntem als participants del '4 Years From Now' què esperen aconseguir en els pròxims anys, seguint l'eslògan del certamen per a start-ups creat al MWC Barcelona

Són joves, amb bones idees, formació, grans expectatives i il·lusió. Trets comuns dels emprenedors de base tecnològica, participants al 4 Years From Now (4YFN), l'esdeveniment creat per start-ups innovadores al marc del Mobile World Congress (MWC). "Volem que els inversors internacionals identifiquin Barcelona com una ciutat plena de talent", afirma Aleix Valls, director d'emprenedoria i innovació de la Mobile World Capital.

Tothom té clar que l'emprenedoria dins el sector mòbil és fonamental. "Al ser projectes de base tecnològica tenen una capacitat de desenvolupament i escalabilitat molt ràpida", assegura Valls, que afegeix que "cada cop més, les grans corporacions estan més pendents del que fan els emprenedors, ja que són estructures lleugeres capaces d'innovar i canviar les regles del joc ràpidament, com ha passat amb WhatsApp i Waze, per exemple". És en aquest context on 4YFN els ofereix coneixement i visibilitat.

Panono, la imatge en 360 graus
Bjön Bollensdorff
ha viatjat des de Berlín per mostrar Panono, una càmera integrada en una pilota, com una joguina, que es tira en l'aire i que, en el punt més alt, es mou i pren una imatge completa de 360x360 graus. "Després transfereix les dades a qualsevol dispositiu i l'usuari rep una imatge completa. És per a consumidors normals i per a gent a la gent que li agrada fer fotos", apunta. Està pensada per ser útil, sobretot, en reunions grans i en viatges.

Preguntats on volen estar '4 Years From Now', Bollensdorff afirma que espera que en els llocs més turístics "sempre hi hagi molta gent tirant pilotes a l'aire mentre fan fotos".

Yupcharge, les estacions de càrrega



Aquesta start-up catalana, de Montcada i Reixac, dissenya charging stations, punts de càrrega per a bateries de mòbils, tablets, etc. "Tenim tres línies de producte que s'adapten a diferents espais: des de bars, a aeroports o hospitals", explica María Calleja, responsable de márqueting de Yupcharge.

A la pregunta d'on volen esta 4 Years From Now, Calleja assegura que els agradaria tenir sis partners per any i, a nivell espanyol, aconseguir uns 15.000 punts de càrrega. "I si és abans, millor", apunta.

eTobb, la plataforma de consulta mèdica



Leoini Elsahili ve des de Beirut (Líban) per donar a conèixer la seva start-up, eTobb. Una plataforma que permet resoldre qüestions mèdiques, de doctors a pacients. "Només els doctors poden contestar les qüestions i els pacients poden fins i tot reservar cita amb ells", explica Elsahili. En els pròxims quatre anys, eTobb pretén "revolucionar la indústria mèdica a Internet", apunta aquesta emprenedora.

Notegraphy, tipografia per missatges online



Notegraphy és una start-up de Barcelona, creada per Marzban Cooper i Rafa Soto, i que aposta per la tipografia als missatges online. "Volem que un missatge qualsevol es pugui publicar d'una forma més bonica", explica Evgeny Predein (@evpre7), un dels seus programadors. "Tenim dissenyadors que presenten dibuixos diferents, tipografies... Nosaltres traduïm el teu missatge i ho publiquem d'una manera més bonica". L'app, disponible a l'Apple Store, ja compta amb 250.000 usuaris i ara busquen nous inversors. "En quatre anys volem créixer iaconseguir que doni per pagar-nod els sous", assegura Predein.

Topic, una nova xarxa social




Ignacio Espada (@iespada) és el CEO de Topic, una plataforma de microblogging on els usuaris se subscriuen per temàtiques. "Crec que a les xarxes socials els interessos no estan en funció dels amics sinó dels hobbies, dels gustos. La gent es passa moltes hores i creiem que no interessa més de la meitat del que llegeixen cada dia", explica Espada. "Creem comunitats entorn a temes diferents i qualsevol pot pertànyer a una", afegeix. En la perspectiva de decidir on vol estar en 4 Years From Now, Espada assegura que molt lluny del mercat espanyol. "Ens agradaria estar fora, perquè nosaltres creiem que podem tenir un model de creixement de massa crítica, però ha de ser lluny d'Espanya", diu Espada.

Meetion, la connexió dels esdeveniments



El jove Xavier Puig, de només 20 anys, lidera un equip igualment jove, creador de Meetion, una nova xarxa social nascuda a Barcelona. "Som una xarxa via mòbil i app que intentem gestionar els serveis, tractant el management de l'esdeveniment, sabent cap on estem anant", assegura. Accessible ja per iOs gratuïtament, el seu objectiu d'aquí quatre anys és "gestionar els esdeveniments i ser una referència en la gestió d'events", apunta Puig.















 

Avui et destaquem
El més llegit