Trilogi: botigues virtuals amb segell català

Aquesta empresa igualadina nascuda l'any 1999, fa més de dos any que s'obre camí a la Xina muntant botigues a la xarxa per petites i grans empreses

Abans que arribés el segle XXI, Marius Rossell ja va intuir que Internet donaria molt que parlar. Rossell va ser pioner en crear una empresa que té com a objectiu muntar botigues virtuals: Trilogi, una companyia que espera arribar enguany als 1,2 milions de facturació i que té grans clients com ara la cadena d'electrodomèstics Media Markt, l'empresa de mobles La Fabrica, els laboratoris Roche i la marca de calçat Munich.

Rossell reconeix que l'arrencada va ser molt dura i que fins passat l'any 2005 el client espanyol no es va acostumar a comprar per Internet. "A partir del 2006 gairebé totes les mitjanes i grans empreses van veure que calia tenir una botiga a la xarxa", comenta el CEO de Trilogi, qui afegeix que "al principi ho feien més perquè sí que no per necessitat, però la crisi els ha fet veure a moltes empreses que l'e-commerce és una realitat". I és que tenir la botiga oberta 24 hores potser no garanteix més compres però segur que no en resta.

Les lliçons d'un fracàs
Trilogi va decidir internacionalitzar-se fent servir la marca TLG per donar-se a conèixer. Com la majoria d'empreses, primer van intentar anar a països de la Unió Europea però l'aventura no va sortir bé. De l'experiència d'aquell fracàs va sorgir l'oportunitat d'aterrar a la Xina. "Vam intentar entrar al mercat alemany i anglès per muntar botigues on-line i no en vam aconseguir vendre ni una", reconeix Rossell. "A Europa desconfien d'un producte TIC que vingui d'Espanya però a la Xina veuen les empreses europees com companyies fidels i de fiar", assegura.

Créixer posicionant-se als buscadors
A l'estat espanyol Trilogi va guanyar múscul treballant el seu posicionament a Google i a la Xina l'estratègia que han seguit ha estat la mateixa amb la peculiaritat que el buscador més utilitzat en aquest país és Baidu. Amb un equip de cinc persones, quatre de les quals són xineses, l'oficina de TLG a Pequín ha aconseguit vendre ja més de 20 botigues virtuals en aquest país. "Estem molt satisfets del ritme que hem agafat, ara tenim una mitjana de tres o quatre clients nous cada mes", explicar el fundador.

A banda del muntatge del sistema en si, TLG també ofereix serveis extres als seus clients xinesos, com el de promocionar la marca a Internet o gestionar la seva imatge a les xarxes socials Weibo i Renren, els equivalents de Twitter i Facebook al país asiàtic. La seva estratègia per créixer en aquest mercat tant gran és crear aliances per trobar partners a Xangai, Hong Kong i Guangzhou.
Avui et destaquem
El més llegit