Agoopa, la xarxa social per a mares i pares moderns

La plataforma posa en contacte famílies i empreses del sector infantil i ofereix diferents serveis educatius per a nens de fins a 12 anys

Marc Agustí, CCO d'Agoopa
Marc Agustí, CCO d'Agoopa

Compartir experiències i consells per a una millor educació dels fills pot ser molt útil per a les famílies. Potser hi ha un nou centre de repàs que funciona molt bé i no tothom el coneix, o algun nen té joguines amb les que ja no juga i les podria emprar un altre. Per compartir roba, joguines, professors de repàs o vivències neix Agoopa, una app mòbil que busca connectar professionals del sector infantil amb la comunitat de mares i pares

Amb el problema de la rotació del tèxtil dels nens, és a dir, que al cap de pocs mesos la roba ja no els va bé i se n'ha de comprar de nova, el CEO de l'empresa, Siyao Cao, va adonar-se que podia crear un espai on les mares i pares puguessin vendre tot allò que els seus fills ja no utilitzaven perquè s'havien fet grans. “Fins ara no existia cap plataforma que concentrés tot el sector infantil ni que satisfés totes les necessitats de les famílies des d’una mateixa aplicació”, explica Marc Agustí, CCO de la startup. Va ser a la primavera de l’any passat quan els quatre socis fundadors d’Agoopa van trobar aquest nínxol de mercat i van veure l’oportunitat per llançar-se al món dels nens i les famílies. 

Agoopa compta amb una xarxa de 500 professionals del sector infantil i amb 3.000 usuaris

A través de l’app, que funciona com una xarxa social, els pares i mares es poden posar en contacte entre ells per resoldre dubtes, per trobar nous serveis que puguin millorar l’educació dels seus fills o per vendre roba o joguines que ja no utilitzen. A més, l’aplicació també ofereix productes per a nens de diferents empreses del sector per tal que els pares puguin trobar el que necessiten de forma ràpida i senzilla. La plataforma Agoopa compta amb cinc categories diferents: nous productes, productes de segona mà intercanviats entre les famílies, opcions educatives (acadèmies d’idiomes o professors de repàs, per exemple), activitats i serveis. També compta amb un blog on la pròpia startup va generant contingut pels pares i mares “amb l’objectiu de donar una mica de retorn a l’usuari”, assenyala Agustí.

Agoopa es dirigeix a totes aquelles famílies que tenen nens d’entre 0 i 12 anys, encara que la plataforma també pot ser útil per a mares embarassades o que es troben en el període de lactància. Des que es van llançar al mercat, el desembre del 2016, l’empresa ja compta amb 500 professionals registrats i uns 3.000 usuaris. El 90% dels professionals de la xarxa Agoopa són de Catalunya, tot i que també compten amb algun comerç d’altres territoris com Bilbao, València, Galícia o Cantàbria, entre d’altres.

De xarxa social a ecommerce

Un dels pròxims objectius de la startup és implementar el sistema de pagaments des de l’app. Ara, els usuaris poden veure el tipus de producte, quina botiga ho ven, on està situada i fins i tot contactar amb el comerç per xat o per telèfon, però no comprar. Tot i així, l’empresa preveu tenir la plataforma de pagament a finals d’any per tal que els usuaris puguin adquirir els productes directament des d’Agoopa.

De moment, les fonts d’ingressos de la startup provenen de la publicitat que reben els comerços per aparèixer a l’aplicació d’Agoopa. A més, les empreses que es registren poden decidir si gestionen el seu perfil i el catàleg de productes ells mateixos o ho contracten a Agoopa perquè els hi faci. “Tenim un pack bàsic de 10 euros on nosaltres registrem el perfil al professional, pugem tres productes mensualment, anem renovant el catàleg i fem una atenció personalitzada gestionant fins i tot el xat del professional”, explica Agustí. Si una empresa vol aconseguir encara més publicitat, pot contractar el pack prèmium de 50 euros on es pugen 10 productes mensualment, es pot fer algun sorteig d’un producte seu a la xarxa social per donar-lo a conèixer i també pot aconseguir algun post patrocinat al blog d’Agoopa.

La startup busca una ronda de finançament per consolidar el mercat nacional

La startup, que s’ha finançat amb recursos propis i disposa d’un espai a la incubadora d’empreses Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa, està buscant una ronda de finançament per consolidar el mercat nacional. “Hem començat focalitzant-nos a Catalunya i ara volem anar cap a les principals ciutats del territori espanyol”, assenyala l’emprenedor. De cara a finals d’any, Agoopa es proposa arribar als 200.000 usuaris de la comunitat de pares i mares i als 5.000 professionals per tal de seguir creixent com a plataforma del sector infantil. 

Més informació
MiCuento, un ganxo per petits lectors
Afterscool, la connexió entre escoles i pares del segle XXI
LactApp, 2.300 respostes sobre lactància al mòbil
Avui et destaquem
Comentaris