BabyCatering, el 'potito' saludable a domicili

Una xef crea a Barcelona un servei d'assessorament i càtering a domicili amb menús equilibrats per a les primeres fases de l'alimentació infantil 

BabyCatering, el negoci de Roselyn Oliva, és fruit de tres raons: de la seva experiència en el màrqueting gastronòmic, la seva passió per la cuina –en què també està especialitzada professionalment- i la seva maternitat. Quan fa quatre anys la seva filla, Sophia, començava a menjar sòlid, Oliva va voler aprofundir més en què podia alimentar-la millor i, de manera natural, la seva experiència va donar pas a la creació d'un negoci que comença a caminar sòlidament.

"Quan Sophia anava a complir sis mesos, tenia molts dubtes: si començar per les fruites, els tubercles, les hortalisses... i vaig decidir desenvolupar un projecte de la mà d'una especialista en nutrició clínica que servís per desenvolupar el paladar dels més petits", explica. L'emprenedora confessa que "no ho vaig fer amb la intenció de muntar cap negoci, sinó que va sorgir de manera natural".

Com ella, moltes altres mares del seu entorn es trobaven en idèntica situació i acudien a ella per demanar-li consell. "Quan ets mamà i vas al parc, veus el que sofreixen les altres. El tema dels menjars de bebès (des dels sis mesos fins als dos anys) és un drama perquè els pediatres et donen un full a tu i a mil milions de mamàs més que diu exactament el mateix", apunta.

Acompanyar els pares i els nens
Per evitar els rebutjos, els plors dels nens, 'el joc de l'avió' o els vòmits intencionats, Oliva i la seva sòcia, la nutricionista Carolina Mijares, han creat BabyCatering, un càtering que ve a cobrir les necessitats dels pares que es veuen en la situació extrema de "no sé què cuinar per al meu fill, res no li agrada però no vull donar-li un 'potito'", matisa Roselyn Oliva. El seu objectiu és acompanyar als pares amb nens, d'entre sis mesos fins als dos anys, assessorant-los de manera personalitzada, capacitant-los en el procés de l'alimentació, així com en la preparació de menjars rics, nutritius i aptes per al bebè.

El seu servei de càtering és el més novetós. El funcionament és senzill: cada setmana, les famílies fan la comanda de la setmana amb els diferents menús: des de l'esmorzar fins al sopar, cinc àpats per cada dia.

 
BabyCatering aposta per productes frescos de consum ràpid. Cedida 

De moment, l'empresa té capacitat per enviar fins a 15 comandes setmanals al domicili dels seus clients però estan treballant en la pàgina web perquè les peticions siguin online, ja que a hores d'ara es comuniquen via WhatsApp o Facebook, on construeixen una comunitat dirigida a mares, pares i embarassades. Tot i que depèn del que consumeixen els nens, el preu de cada comanda setmanal és de 115 euros. "Aproximadament és l'equivalent al consum que en farien si anessin a comprar els productes al supermercat que han de fer servir per cuinar", explica l'emprenedora.

Oliva garanteix que els productes són de primera qualitat. "Els productes són totalment naturals, sense conservants. El que no usen aquella setmana no es podrà usar en una altra", apunta. També recorren als productes locals i de pagès, "ja que quan eres gran no pots garantir al 100% la qualitat del producte", apunta. Els menús es preparen en un centre de producció alimentària compartit ubicat a Castelldefels, però el seu objectiu és establir-se en un local propi. "De moment, som petits, anem a poc a poc". Tan petits com que alguna vegada l'empresària atén les mares a la seva pròpia cuina, cuina ella mateixa els 'potitos' urgents i atén als clients, un per un, des del mòbil.

A més del servei de càtering, que es pot personalitzar segons gustos, tendència i tradicions culinàries de la família, BabyCatering ofereix assessoria nutricional culinària personalitzada, tallers de nutrició culinària per ensenyar els pares com cuinar correctament i ingredients nutripack, un paquet d'ingredients recomanats en la llista de la compra que es lliura als pares durant l'assessoria nutricional.

 
 Carmanyola amb productes BabyCatering. Cedida 

Amb arrels americanes
"Durant tants anys m'he dedicat a dir-li a la gent com alimentar-se i com es desenvolupen marques sempre des del punt de vista nutricional. Penso que les empreses, a vegades, deixen a part aquest tema, que és molt important, perquè al consumidor cal explicar-li per què ha de consumir això i no allò altre", explica Roselyn Oliva. Una tasca que, segons explica, sí que és habitual a les empreses americanes, amb les quals ha treballat durant anys, primer a Veneçuela, el seu país natal, i després als Estats Units.

De fet, la seva empresa Marketing Food&Drink té seu a Nova York i ara a Barcelona, des d'on desenvolupa estratègies per a empreses d'alimentació. "Aquí les marques es fixen més en el preu que en el contingut, a Amèrica els productes treballen molt el que fan, allí el consumidor en vol més resultats que preu".
Avui et destaquem
El més llegit