Ull digital per garantir la seguretat en l’espai públic

Beabloo llança una solució tecnològica per controlar l'afluència de clients

Jaume Portell és el CEO de Beabloo. | Cedida Jaume Portell és el CEO de Beabloo. | Cedida

La progressiva obertura de llocs públics i establiments quan s’iniciï el desconfinament fa preveure que caldrà incrementar les mesures de prevenció davant possibles aglomeracions –per poc nombroses que siguin- per mantenir sota control la propagació de la covid-19. Aquesta circumstància que en els establiments que ara estan oberts al públic –especialment les oficines bancàries i els supermercats- es resol amb un avís amb veu alta d’algun dels treballadors de la botiga o amb un control per part del vigilant de seguretat té una alternativa tecnològica: Interaction Care. Es tracta d’una solució tecnològica ideada per l’empresa de retail tech Beabloo que es va crear el 2008 a Barcelona Activa. Pensada inicialment per conèixer el perfil i hàbits de compra dels consumidors, ara s’ha adaptat a les noves necessitats post-covid per garantir el compliment de les mesures de seguretat –ús de mascaretes-, la distància per evitar interacciones físiques no permeses, temperatura física, i fluxos o aglomeracions de persones en qualsevol espai físic tancat.

Interaction Care actua com un ull digital que, instal·lat al sostre de l’espai objecte d’observació, pren nota en temps real de tots els moviments del client, i també dels empleats, i detecta dades bàsiques de l’audiència i en cap cas guarda dades individuals o grava imatges. Identifica des de la seva edat, la seva temperatura, la seva proximitat amb qualsevol altra persona dins de la botiga... i dibuixa un mapa de calor. Inclou també un panel digital a l’entrada de l’establiment per regular també en temps real l’accés en funció del nombre de persones que poden estar dins de l’espai d’acord amb la seva superfície total i adverteix de l’ús de les mesures de protecció obligades com les mascaretes.

Infografia Beabloo

La plataforma permet, per una banda,  disposar de càmares termals per conèixer la temperatura corporal del client, i  per altra, disposar de sensors que detectin les zones de l’espai que presentin situacions de risc de contagi ja sigui perquè s’hi ha produït una aglomeració.

En definitiva, Interaction Care és un sistema integrat per cartelleria digital, càmares tèrmiques, càmares i sensors, i el gestor de continguts de Beabloo (que coordina els missatges que apareixen a les pantalles).

Desde Beabloo també es treballa perquè en breus la solució tingui una aplicació mòbil amb realitat augmentada per visualitzar en temps real totes les parts de l’establiment i també per compartir els mapes de calor en funció de la concentració detectada al llarg de l’horari d’obertura del local per poder passar informació als robots de neteja –en el cas que l’establiment en disposi- perquè intensifiquin la desinfecció en les àrees observades.

Jaume Portell, CEO i cofundador de Beabloo, explica que la solució persegueix generar informació de valor a través de l’ús de la intel·ligència artificial per millorar l’experiència dels consumidors en els establiments i que s’ha presentat com una eina ideal per a la prevenció de la covid-19 quan s’intenti recuperar la normalitat social i per tant serà una eina que també facilitarà la recuperació econòmica de sectors com el retail i la restauració, però també la banca, supermercats, oficines, fàbriques... De fet, l’aplicacióestà per adequar-se a les necessitats específiques dels diversos sectors amb solucions diferents.

Interaction Care és també útil en espais tancats més amplis com ara hospitals i residències geriàtriques, els hotels, els centres comercials, els aeroports –de fet, Interaction Care ja funciona a l’aeroport d’Istambul-, els transports públics... i en aquest sentit, Jaume Portell admet que la companyia ha contactat amb responsables del Govern central i també de la Generalitat, en aquest últim cas, especialment per presentar la solució per al sector retail, una de les activitats econòmiques que haurà d’afrontar més canvis en el seu funcionament. Preguntat sobre la possibilitat de què les botigues de roba hagin de prendre altres mesures de prevenció complementàries –com pot ser el control de les peces de roba que passin pels provadors-, Jaume Portell ha insistit en què totes aquestes accions dependran de com evolucioni la pandèmia i de quines siguin les recomanacions mèdiques dels experts. No obstant, ha reconegut que aquells comerços que ja han incorporat l’etiquetatge intel·ligent amb la radiofreqüència (RFID) tindran un avantatge competitiu perquè en tot moment controlen la traçabilitat de la peça de roba i, donat el cas que la roba que els clients s’hagin provat necessiti una certa quarantena –com proposen alguns experts del sector comercial- seria molt més fàcil tenir-les controlades.

La solució Interacció Care ha estat validada i incorpora la tecnologia de partners internacionals com Microsoft i Intel. Aquesta última ha certificat el producte com "Intel Iot Market Ready Solution", per combatre el Covid-19 a nivell global.

Beabloo, amb una facturació de 8 milions d’euros el 2019, preveu un creixement del 50% interanual els propers dos anys fins a arribar a una facturació de més de 20 milions per a l'any 2022.

Més informació
Beabloo, l'escàner del client del 'retail'
PatrocinaM, el micromecenatge més complet
Avui et destaquem
El més llegit