De Badalona a Las Vegas en 360º

L'empresa catalana Broomx Technologies presenta a la fira HD Expo de Las Vegas un sistema de visualització de continguts immersius 360º en espais físics reals

Viure l'experiència de navegar en una embarcació de rem sense sortir del llit. Pot sonar a ciència-ficció, però des d'avui, això ja és possible gràcies a Mad Kameleon, el producte que l'empresa catalana Broomx Technologies presenta aquest dimecres com a novetat a Las Vegas, als Estats Units. Aquesta start-up nascuda a Barcelona ha desenvolupat un sistema que permet la visualització de continguts immersius 360º en espais físics reals. Batejat com a Mad Kameleon, el sistema es presenta oficialment en el marc de la fira HD Expo 2016, cita de referències en l'àmbit del disseny i la tecnologia aplicada als hotels, i que se celebra del 4 al 6 de maig a la 'capital del joc'.

La companyia catalana ha instal·lat a un estand en forma d'habitació d'hotel on les experiències immersives que desenvolupa Broomx es coordinaran amb els moviments del llit Movement Bed per crear entorns sensorials sorprenents. Una d'aquestes experiències consisteix en un trajecte vist en 360º a bord d'una embarcació de rem pel litoral de Barcelona, que s'ha fet en col·laboració amb el Club Nàutic Bétulo de Badalona i amb l'empresa Barcelona Immersive, especialistes en la producció de continguts 360º immersius.

Una de les novetats de l'experiència immersiva 360º que proposa Broomx està en què no cal posar-se unes ulleres de realitat virtual. El producte desenvolupat per aquest equip és un reproductor/projector compacte que permet a l'usuari transformar l'espai al seu gust, obtenir informació personalitzada i interactuar amb el contingut mitjançant la selecció de diferents experiències. El producte combina tecnologies de projecció, electrònica i software amb la producció d'audiovisuals 360º. El resultat, una experiència audiovisual que transforma qualsevol espai en temps real.

De l'interiorisme a les tecnologies
La transformació dels espais és la llavor que explica el naixement de Broomx Technologies. I és que dos dels seus fundadors, Diego i Pedro Serrano, provenen del món de l'interiorisme. Des del seu estudi Serrano Brothers, a Lleida, ja havien investigat sobre l'ús de noves tecnologies "per transformar els espais de forma dinàmica i fer que la persona pugui influir en aquest espai", explica Diego Serrano.

L'oportunitat de fer un pas endavant va arribar quan van conèixer Àlex Posada, expert en domòtica i interactivitat, i amb qui van començar a treballar en noves aplicacions de la tecnologia en el disseny d'interiors. Al projecte s'hi van sumar també Xavi Vinaixa i Sergi Lario, completant un equip multidisciplinar integrat per dissenyadors gràfics, interioristes, experts en software i hardware i sistemes i també creadors audiovisuals. "El gran repte inicial va ser trobar un equip que s'emocionés i cregués en un projecte sense gran capital", diu Serrano.

L'empresa va néixer fa dos anys en ple context de crisi econòmica, amb una aposta personal dels socis fundador que van decidir autofinançar el seu projecte. Fins al moment, explica Serrano, porten invertits uns 200.000 euros, i la recerca de finançament és l'altre gran repte d'aquesta jove companyia.


L'equip de Broomx Technologies. Cedida

Orientats al sector hoteler
La gran oportunitat els va arribar quan l'Instituto Tecnológico Hotelero de Madrid va descobrir les activitats de Broomx Technologies i els comença a recolzar amb forma de mentoring. "Això va fer que ens orientéssim cap al sector hoteler", expliquen des de l'empresa, que a la fira Fitur 2013 i al Mobile World Congress del 2015 ja van presentar diversos projectes d'experiències immersives pensades per a habitacions d'hotel.

Aquesta ha estat la base del producte Mad Kameleon que es presenta aquest dimecres a Las Vegas. Es tracta d'un equip que inclou un projector compacte que permet crear entorns immersius mitjançant un sistema de projeccions, on es mostraran diferents tipus de continguts; una plataforma pròpia d'experiències immersives, i un comandament de control. Un "tot en un" per fer realitat allò que fins avui semblava ciència-ficció.

En un any de consolidació dels continguts audiovisuals 360º i la realitat virtual, aquesta start-up instal·lada al districte 22@ de Barcelona desembarca amb un producte que pot tenir sortida no només en hotels, sinó en museus, parcs temàtics, sales VIP d'aeroports o fins i tot en hospitals, "on es poden crear espais immersius per a infants o per a sales de part", explica Serrano. De moment, el Mad Kameleon inicia el seu camí en una habitació de Las Vegas.
Avui et destaquem
El més llegit