Desterrem el catàleg en paper amb Dimo

L'empresa catalana desenvolupa un visor de producte 3D per donar un cop de mà als comercials del futur

Daniel Valldosera de Dimo Daniel Valldosera de Dimo

El catàleg en paper comença a ser cosa del passat. Els comercials del futur (i del present) no hauran de carregar quilos de paper i remenar entre pàgines de referències. La tecnologia actual pot donar un gran cop de mà a les empreses a fer més fàcil i visual el procés de venda. En aquest pas hi intercedeix Dimo, un estudi de disseny que ha desenvolupat 360, un visor en línia de productes que ja fan servir empreses com Figueras International Seating, Clipper o Inoxcrom.

Dimo és un estudi de disseny i desenvolupament d'aplicacions web apps. Daniel Valldosera és un dels tres socis fundadors d'aquesta empresa que ja té sis anys de recorregut i que fa tres que es troba sota el paraigua de Barcelona Activa. Segons explica l'emprenedor, a Dimo fan aplicacions a mida "enfocades en la presentació de producte i màrqueting".

L'equip de Dimo compta amb un gran bagatge de desenvolupament front end, recentment ha desenvolupat una aplicació pròpia que actua com a visor de producte 3D anomenat 360. Aquesta eina és totalment configurable, de manera que "el comercial de les empreses pot bolcar el seu catàleg de productes digital i mostrar-lo de manera atractiva i dinàmica involucrant el client en el procés de venda", explica Valldosera. L'eina és personalitzable per a cada client i s'adapta al branding de l'empresa en qüestió. "El core de l'eina, però, no l'hem d'adaptar depenent del client", perquè ja és prou flexible i pot donar servei "a molts tipus d'empreses i diferents sectors".

360 està desenvolupat amb tecnologia html de manera que s'executa sobre el navegador i no necessita plugins ni complements de tercers. Es pot extrapolar en apps natives o incrustar en el propi web del client i es pot fer servir en tots els suports que tinguin accés a internet.

devices 2

Empreses industrials han confiat en Dimo per crear les plataformes per mostrar els seus productes que fan servir els seus comercials. Però també ofereixen el seu programari al sector de la decoració, l'automobilístic i fins i tot l'educació. L'eina va veure la llum el setembre del 2016 i "està tenint molt bona acollida".

Les eines de venda

Dimo neix perquè els seus fundadors tenien "ganes d'emprendre un projecte propi, perquè les nostres feines anteriors no ens agradaven", recorda Valldosera. El que volien era "un projecte basat en el disseny gràfic i el desenvolupament d'eines de màrqueting". Els emprenedors van començar a Sabadell en un estudi de coworking per, més tard, traslladar-se a Barcelona. Finalment la companyia s'ha instal·lat al Parc Tecnològic de Barcelona Activa a Nou Barris.

Avui dia és una empresa amb una cartera de clients consolidada: "Ara mateix tenim entre cinc i set clients recurrents i un gruix important de projectes puntuals", explica. El públic objectiu de Dimo són empreses amb departaments de màrqueting i "que tingui la necessitat de generar material gràfic i apostar per noves eines i solucions per fer la venda més atractiva", diu Valldosera.

Actualment la companyia està compromesa en donar visibilitat al seu producte. "Ara mateix volem consolidar l'eina, perquè creiem que té molta cabuda en molts sectors i avui dia hi ha moltes necessitats no cobertes en l'àmbit del màrqueting digital".

Més informació
Holded, la facturació al núvol feta viral
Desprotegits per no saber anglès
Albert Colomer: “La millor confiança és agafar la meva cartera i posar-la a la teva butxaca”
Avui et destaquem
El més llegit