Famosos i emprenedors

Cares conegudes de la televisió, la moda i l'esport de Catalunya es llancen a l'aventura de convertir-se en empresaris i obtenen un nou aparador per a la seva guanyada popularitat

Vanesa Lorenzo (Barcelona, 1977) és un d'eixos rostres, quasi perfectes, que tots hem vist milers de vegades a marquesines, revistes i catàlegs de moda. Una bella model que ha trepitjat mig món, des de París a Nova York, desfilant pels millors dissenyadors i que ara és també coneguda per ser la dona de l'exjugador del Barça Carles Puyol. Però la seva fama no es queda aquí. Si la moda (i l'amor) no és suficient aparador per a la maniquí barcelonina, des de fa quatre anys és també empresària.

L'emprenedoria és un repte compartit amb altres cares catalanes conegudes, com la nedadora Gemma Mengual, l'actriu Úrsula Corberó, el tenista Àlex Corretja o el presentador de televisió Jorge Javier Vázquez. Tots comparteixen esperit emprenedor alhora que desfilen per photocalls o es deixen entrevistar pels diferents mitjans de comunicació.

En el cas de Lorenzo, la seva incorporació al món empresarial s'inicia en 2001, quan crea la seva pròpia marca de prét-â-porter femenina, després d'haver-se graduat en disseny de moda en l'Institut Europeu Di Design. D'aquesta manera comença la seva carrera com a dissenyadora, amb la línia 'Vanesa Lorenzo', llançada en la tardor de 2012. El seu objectiu era, segons expliquen des de la seva oficina de premsa, expressar "el seu propi llenguatge", una meta aconseguida amb èxit, i que li ha permès guanyar el Prix Marie Claire a la millor dissenyadora novella en 2013.

Lorenzo viu i treballa a Barcelona. El seu atelier de moda està a la capital catalana i les seves peces de disseny es produeixen "íntegrament" des de tallers espanyols, tal com asseguren des de la seva oficina de premsa. "Part de la nostra missió és promoure un consum reflexiu on la procedència de les matèries i l'ètica laboral són valors molt importants per a la marca", afegeix la firma de la model catalana.

Ser pare i apostar per la moda infantil 
La moda també ha despertat l'instint emprenedor de l'actriu Úrsula Corberó (Barcelona, 1989), qui gestiona una botiga de moda, Ursulolita, situada a Madrid. Coneguda per la seva participació en diverses produccions televisives com Ventdelplà (TV3, 2002) i cinematogràfiques com la recent Cómo sobrevivir a una despedida (Manuela Moreno, 2015), també té el seu espai al món del paper cuixé per ser parella del model Andrés Velencoso. Des d'un temps ençà, la fama de Corberó s'ha disparat i és habitual de passarel·les i festes diverses.
 

Portada del llibre que Blanco ha escrit sobre paternitat, 'Padre con un par'.


Des de la ràdio (Anda Ya en Los 40 Principales), i ara també des de la televisió (Zapeando en LaSexta), Frank Blanco (Barcelona, 1975) ha fet el salt al sector de la moda, en concret, a l'àmbit infantil. El conegut presentador ha obert una botiga de moda per a nens al centre de Madrid, sota la firma 'Pequeño RockanRoll'. Tal com explica el mateix presentador al seu blog, l'interès pels negocis li va arribar després del naixement del seu primer fill. "A la meva noia i a mi ens costava moltíssim trobar roba moderna per al nostre fill; coses diferents, que sortissin del rosa per a les nenes i el blau per als nens. La nostra forma de pensar no casava amb aquest tipus de moda infantil i no acabàvem de trobar una única tenda on poder vestir al nostre fill de la manera que volíem", apunta.

Produir cultura des de l'altra banda
Un dels debuts empresarials més mediàtics dels últims mesos ha estat el del badaloní Jorge Javier Vázquez, filòleg de formació, popular presentador de la televisió i ara també productor teatral. Vázquez ha invertit esforç i diners en l'espectacle Miguel de Molina al desnudo, estrenat a l'octubre de 2014 en la ciutat de Màlaga. I aquest divendres estrenarà un nou muntatge en el qual, a més, participa com a actor protagonista, Iba en serio. La companyia que produeix l'espectacle és Laboratorio de la Voz Producciones, la seva nova productora teatral que, com s'autodefineix, "neix amb l'ànima de crear espectacles musicals de diversa índole, posant especial èmfasi en les obres d'autoria espanyola i en els formats originals".
 

Jorge Javier Vázquez al Teatre Zorrilla de Badalona. L. Vilaró (ACN)


En el seu blog el presentador català assegura que la seva estima pel teatre és el que li ha conduït a aquesta nova faceta empresarial: "M'agrada el teatre. Hi ha poques professions que admiri tant com la d'actor teatral, amo d'aquest moment únic i irrepetible en el qual s'enfronta a una audiència necessitada d'emocions. I del que m'agrada vull més, així que per què no produir teatre?".

De l'esport a la cuina
El viatge empresarial de Gemma Mengual (Barcelona, 1977) ha seguit el camí de la cuina. La nedadora, 'culpable' de posar en el mapa mediàtic el bell esport de la natació sincronitzada, és des de fa uns mesos gerent d'un restaurant de sushi, Sugoi, a Sant Cugat del Vallès.

També és coneguda la vessant empresària de Gerard Piquè, jugador en actiu del FC Barcelona i parella de la cantant Shakira, és actualment propietari d'una empresa de disseny de videojocs. També és és soci de Bas Alimentària, l'empresa que distribueix les hamburgueses de la marca Natrus, ja que té el 27% de l'empresa.

I per últim, Àlex Corretja (Barcelona, 1974), altre dels esportistes més rellevants dels últims anys, i parella de la model Martina Klein, és actualment empresari. El seu projecte, Barcelona Sports Trips, consisteix a oferir als turistes sessions d'entrenament en diferents esports amb esportistes d'elit, com el mateix Corretja o la golfista Paula Martí.

 

Avui et destaquem
El més llegit