Hippo, el sentit comú abans que la tecnologia

La startup ha creat ShaRing , un wearable que permet pagar serveis o compres sense treure la cartera, com a exemple de solució mobile pensada per resoldre necessitats dels usuaris

L'equip d'Hippo Technologies al 4YFN
L'equip d'Hippo Technologies al 4YFN

"Intentem unificar els accessos en un únic dispositiu", què vol dir això? Actualment es fan servir multitud de targetes, un manyoc de claus i codis d'accés per entrar a diferents llocs: el pàrquing, la porta de casa teva, el metro, la feina, el gimnàs, concerts, esdeveniments, etc. Unir l'accés a tots aquests llocs és l'objectiu de ShaRing, un dispositiu desenvolupat per la startup Hippo Technologies.

El municipi de Cambrils ha esdevingut un banc de proves, un laboratori urbà per aquest dispositiu que obre portes, serveix per pagar serveis o compres sense treure la cartera. El projecte preveu que amb aquesta solució els usuaris puguin estalviar temps i molèsties per utilitzar diferents serveis públics, començant pel transport. A Cambrils s'empra en una escola, un gimnàs i l'autobús. Aquest anell estarà acompanyat d'una aplicació connectada a una plataforma tecnològica que permetrà la gestió dels accessos.

ShaRing no depèn ni de bateria ni de connexió a internet

Aquest wearable utilitza tecnologia NFC i funciona enllaçant l'aliança mitjançant un codi QR i a l'app es mostren tots els serveis de què disposa l'anell, que no depèn ni de bateria ni de connexió a internet. El prototip ha estat utilitzat en esdeveniments on per entrar es fa servir l'anell en comptes de l'entrada, però l'objectiu és fer-lo servir al metro o al tren en un futur.

Aquest és un dels projectes guanyadors del concurs d'emprenedoria tecnològica SmartCAT Challenge que es va desenvolupar a finals de l'any passat, impulsat per la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital i que té com a objectiu implementar solucions que millorin la mobilitat i solucionin reptes d’inclusió social.

Pensar abans d'aplicar tecnologia

Darrere d'aquest projecte hi ha la startup Hippo Technologies. Jorge Muñoz és CFO i co-fundador d'aquesta empresa emergent. Segons explica, "moltes vegades les expectatives dels usuaris no s'assoleixen perquè apliquem la tecnologia abans que el sentit comú". Per aquest -i d'altres motius- neix Hippo Technologies, una startup que ajuda a les empreses a "fer aterrar el que necessiten les empreses en una app o weareble", però sempre "centrant-nos en l'usuari i no la tecnologia", ajudant les empreses a "definir bé els passos previs".

"Ajudem les empreses a definir bé els passos previs abans de fer una app"

"Si una empresa vol tenir una aplicació mòbil, està molt bé, però no tot hi cap, s'ha de definir molt bé quines són les necessitats dels usuaris", expliquen. Muñoz explica que l'equip d'aquesta startup dóna un cop de mà en la co-creació i innovació d'idees a les empreses. "La nostra missió és ajudar corporacions a pensar les millors solucions que encaixin amb les seves necessitats, des del principi fins al final del desenvolupament de la idea. Ens centrem en solucions mobile, internet de les coses, UX&UI i design thinking", diu. Amb tot això esperen "crear experiències digitals que realment canviïn la visió del món", expliquen des de l'empresa.

Hippo ha col·laborat amb una entitat financera, per exemple, per ajudar-los a definir el seu camí de ruta per un dels seus productes per aquest 2017, "això vol dir que seiem amb ells, els donem un cop demà, veiem els seus usuaris i al final tot desemboca en un disseny que acabarà sent un prototip per, per exemple, fer una aplicació mòbil".

La idea va néixer a finals del 2015. Els integrants de l'equip d'Hippo Technologies treballaven en una gran consultora. L'estiu de l'any següent van decidir marxar i "començar a treballar de manera diferent". Des del moment zero tots els emprenedors s'hi van dedicar a temps complet.

Hippo ha comptat amb el suport de Barcelona Activa per iniciar el projecte: "Ens van informar i ajudar per crear l'empresa, en el pla econòmic", expliquen. Actualment l'empresa té la seu al Consell de Cent de Barcelona i dóna feina a cinc treballadors.

Més informació
Deliverea, la solució multioperador per a l’'ecommerce'
Cooncert, el concert que volen els fans
Minuts.cat, guanyar temps ajudant
Avui et destaquem
Comentaris