Matcha & Co distribueix te matxa i les eines per preparar-lo

Alimentació

Matcha & Co, el te d'artesania fet a casa

La startup posa al nostre abast matxa 100% orgànic i ecològic, cultivat a la regió japonesa d'Uji

Ens agrada el Japó: des del sushi fins al manga, passant per les geishes i samurais. La cultura nipona ens fascina i d’això n’han pres bona nota en Pepe Cabestany i en Víctor Abrines. Aquests emprenedors són els responsables de Matcha & Coecommerce de factura catalana dedicat en exclusiva a la venda d’una cosa tan exòtica com el matxa, que significa, literalment, te verd en pols. El Japó ens fascina i, pel que sembla, el matxa triomfa a casa nostra: segons l'informe Beverage Trends Report 2017 el seu consum ha crescut un 64% cada any als Estats Units, Regne Unit, Espanya i Mèxic.

Però, pels neòfits, què és això del matxa? És la varietat més pura i concentrada de te verd. La seva producció és artesanal, des del cultiu, fins a la trituració de les fulles, que es fa en molins de pedra tradicionals. No és una excepció el que comercialitza Matcha & Co, que ofereix un matxa 100% orgànic, sense sucre i ecològic. L'importen des d'Uji, a la prefectura de Kyoto, una de les zones de producció de referència al Japó i que compta amb segles de tradició.

 En Pepe Cabestany i en Víctor Abrines són els cofundadors de Matcha & Co

El substitut del cafè

“Tant en Víctor com jo ens vam adonar que bevíem massa cafè i que això ens feia posar nerviosos”, explica Cabestany, “el matxa, en canvi, t’aporta energia de manera molt més progressiva, sense tants alts i baixos”.  La combinació de cafeïna i L-Teanina que conté el matxa fa que els efectes de la cafeïna siguin més prolongats i duradors que els d’una tassa de cafè i n'evita els efectes secundaris. A més a més, el consum regular de L-Teanina ajuda a agafar millor el son, ja que té un efecte calmant.

A tots dos emprenedors els uneix, d'una banda, l'amor per la gastronomia i, de l'altra, per la cultura japonesa. Amb Matcha & Co no només han connectat els seus interessos, sinó també han creat una empresa que harmonitza els seus perfils professionals: mentre que Cabestany és graduat en ADE, Abrines és dissenyador web i expert en SEO. Per aconseguir-ho, han necessitat una inversió de 120.000 euros. Ara acaben d'obrir una ronda d'inversió, amb la que volen captar 200.000 euros. La intenció és seguir donant-se a conèixer a Espanya i començar l’expansió per altres països d’Europa.

Matcha & Co també es pot fer servir com ingredient de pastisseria 

El que han fet és aprofitar una tendència creixent a Europa durant els últims anys: la d'occidentalitzar un producte estranger. Gràcies als packs de Matcha & Co qualsevol pot preparar el matxa a casa seva posant-hi el que més li agradi. Per exemple, el més comú aquí és barrejar-lo amb llet. "És un gust completament nou" afirma Cabestany "quan el tastes per primera vegada tens una sensació semblant al que passa quan beus cervesa o cafè per primera vegada". Però no és el seu únic ús, també s’utilitza sovint com a ingredient de pastisseria per preparar gelats, tiramisús o, fins i tot, cheesecakes.

La importància de les coses ben fetes

"Es diu que un bon matxa té l'umami", explica Cabestany. Així denominen els japonesos el gust dels productes que uneixen els quatre sabors bàsics: el dolç, salat, amarg i àcid. Per aquest motiu, Abrides i Cabestany han donat una importància cabdal a oferir als consumidors un matxa de gran qualitat i ecològic, però també per posar al seu abast les eines per preparar-lo bé, les quals importen des del Japó i la Xina. "Passa el mateix que amb el cafè, no és igual preparar un tallat que un caputxino", afirma Cabestany. 

De moment, els seus packs i productes es poden trobar a la seva web, supermercats ecològics, la botiga Tierra Extraña i als establiments de la cadena Natura. Encara no volen compartir els seus resultats, però les noves comandes, de cara les festes nadalenques, els fa ser positius sobre el futur.