Menorca Millenials encara la seva segona edició

La desacceleradora de startups prepara a l'illa trobades entre emprenedors i inversors

Menorca Millennials, la primera desceleradora mundial de startups, arrenca el proper 1 de juny la seva segona edició, convertint a l'illa balear en el centre mundial de l'emprenedoria i la tecnologia.

Durant 15 dies, fins al 15 de juny, 20 startups de tot el món liderades per second­time entrepreneurs conviuran amb primeres figures de l'entorn econòmic i emprenedor mundial per revisar el seu model de negoci i preparar-se per la seva propera fase de creixement.

Després d'haver experimentat un creixement destacat i en moltes ocasions frenètic, el programa està íntegrament pensat per prendre aire fresc, analitzar la situació actual de la startup i focalitzar-se en l'escalabilitat del projecte.

Les 20 startups que participaran a Menorca Millennials provenen d'Espanya, Estats Units, Finlàndia, Brasil, Països Baixos, Xina, Regne Unit i Canadà. De les 20, set tenen un component espanyol en l'equip fundador, xifra que mostra el bon estat del múscul emprenedor espanyol.

Pel que fa als sectors, en aquesta segona edició els més representats són la Fintech, amb solucions que incorporen tecnologia blockchain; el de salut, amb aplicacions tecnològiques que faciliten l'accés ràpid, còmode i assequible a consultes mèdiques; o el de l'eficiència energètica, amb propostes com una e­shower que redueix notablement el consum d'aigua.

Menotring amb xancletes
Les 20 startups participants han estat seleccionades entre un total de 412 projectes, un 32% més que en la primera edició. En una primera fase, es comprova que tots siguin impulsats per second­time entrepreneurs, innovadors, escalables i amb un impacte global rellevant. A més, han d'haver aixecat una primera ronda d'inversió. Després d'aquesta primera selecció, que aglutina les 100 millors propostes, un grup format per 33 experts internacionals ­els 23 founing partners de Menorca Millennials i 10 advisors­ analitzen de forma personal cada projecte i seleccionen els 20 amb els quals volen conviure durant 15 durant el programa.

Menorca Millennials compta amb 23 founding partners de primer nivell, tots ells amb trajectòries consolidades i que formen part del programa. Destaquen, entre molts altres, Di­-Ann Eisnor (Vicepresidenta de Waze, adquirida per Google), Manel Adell (exCEO de Desigual), Dan Hoffman (cofundador de M5 Networks), Martin Varsavsky (fundador de 3 unicorns, de Prelude Fertility, de Fon i de Jazztel), Borja Escalada (fundador de Vector Cuatro i soci dels fons d'inversió Diamond Partners i Balam Fund) o Elies Campo (exWhatsApp, adquirida per Facebook, i Angel Investor).

A més dels socis fundadors, conviuram amb les startups John Keagy (fundador de 13 companyies, actualment en any sabàtic), Bruno Giussani (director europeu de TEDGlobal), Brett Bruen (exdirector de Global Engagement de la Casa Blanca, responsable de comunicació de crisi i de programes de diplomàcia), Mario Alonso Puig (doctor i diplomat a Harvard University Medical SchoolBoston), Patrick Morselli (va formar part d'Uber, on va dirigir la seva expansió a l'Amèrica Llatina, i de WeWork), Paul Ford (vicepresident de SendGrid) i Charlie Taibi (COO d'UnCollege), entre molts d'altres.

L'objectiu de Menorca Millennials és conèixer en profunditat els equips darrere de cada companyia, valorar in situ les seves habilitats i fer un procés de due diligence personal per accelerar inversions. Per a això, el programa se centra en workshops inspiracionals, en reunions personals amb advisors i en activitats que apropen en un entorn i clima únics a startups i inversors. Treballar la gestió del caos a través d'una experiència culinària, surfejar amb inversors i amb el top mundial de la disciplina Kepa Acero o descobrir l'illa amb bici amb Martin Varsavsky són algunes de les activitats programades.

L'últim cap de setmana de la trobada, les startups rebran a inversors i venture capitals, la majoria europeus, que es desplaçaran a l'illa per conèixer de forma personalitzada a les startups acollides per Menorca Millennials. En la primera edició, vuit de les 20 startups participants van aixecar en només tres mesos inversions per un valor total de 6,8 milions d'euros.

Menorca, la consolidació de la segona edició
Com a proposta vehiculada entorn de l'illa balear de Menorca, Menorca Millennials reforça en aquesta segona edició la col·laboració amb entitats i partners locals que contribueixen a fer del programa una experiència única.

El campus central se situa aquest edició a les platges de Fornells, al Carema Hotel, que proporciona a tots els participants una estada d'extrema qualitat. Els assistents descobriran a més la qualitat del producte local gràcies als acords amb Destilerías Xoriguer i el Formatge Mahón ­ Menorca D.O.P, i gaudiran d'un passeig amb vaixell per cortesia de Sasga Yacht, Nautic Fun i Marina Menorca davant l'espectacular Casa Venècia. Els desplaçaments per l'illa són de Norbus i Owners Cars. Durant tot el programa la provisió d'internet d'alta velocitat la gestiona Fibra Link. El sector bancari s'incorpora al projecte a través de La Caixa de Balears i COFARME, la cooperativa farmacèutica menorquina, facilita la cessió de productes per a la trobada.

Destaquen també les col·laboracions amb Joves Empresaris, associació empresarial i multisectorial amb més de 25 anys de trajectòria i amb el Centre Polivalent Carlos Mir, el centre ocupacional el qual elabora productes decoratius i de valor per a Menorca Millennials. A més, l'organització compta amb la participació dos estudiants de l'IES Joan Ramis que col·laboren en el desenvolupament tecnològic de l'app mòbil de Menorca Millennials.

Per últim, l'Ajuntament de Mercadal proporciona a l'organització materials i accés a enclavaments com el Castell de Fornells i el Far de Cavalleria, i l'Illa del Rei obre les seves portes als participants al programa.
Avui et destaquem
El més llegit