Ricard Garriga i Marcos Martín, cofundadors de Menorca Millennials, i 'speakers' del 4YFN

Emprèn

Menorca Millennials, surfejant entre start-ups i inversors

El club internacional d'emprenedors d'èxit arriba al 4YFN, a la cerca de participants amb idees disruptives i capital risc

20 emprenedors en quarantena en una illa del Mediterrani, aïllats del soroll mental exterior i convivint amb potencials inversors. Això és el que ofereix Menorca Millennials, un programa internacional d'alt rendiment que es desenvoluparà aquest juny a Menorca i que aquesta setmana es presenta al 4YFN a Barcelona. "Qui sigui disruptiu, triomfarà", assenyala Marcos Martín, emprenedor del sector de les energies renovables i cofundador de Menorca Millennials (MM).

No fa ni un mes que el programa va obrir el procés d'inscripció i, de moment, ja han rebut més de 150 sol·licituds d'emprenedors d'arreu del món. Tots els participants han de ser second time entrepreneurs; tenir un background tècnic, és a dir, base tecnològica; un anglès fluid; haver viscut fora del seu país almenys sis mesos; i crear una solució a un problema global . En definitiva, un projecte amb "impacte social rellevant, innovador i escalable"; resumeix Ricard Garriga, director d'estratègia de YouNoodle, empresa amb base a Silicon Valley i cofundador de Menorca Millennials, juntament amb Martín.

'Mentoring' en xancletes
El programa, que celebrarà la primera edició del 4 al 24 de juny, té com a objectiu principal transformar el talent d'emprenedors en projectes d'èxit, en menys de 20 dies. Per a això, compta amb 17 socis fundadors, amb vinculació amb l'illa de Menorca, principalment d'Europa i els Estats Units, i 20 mentors internacionals d'alt nivell que guiaran els participants.

"El 'mentoring en xancletes' és una part essencial del baking process, on emprenedor i mentor connecten en un entorn distès. És alguna cosa semblant a l'escola de Sòcrates però en format modern", defineix Martín.

"Tots tenim la idea que es pot reinventar alguna cosa que pot existir al món en 20 dies", argumenta Di-Ann Eisnor, vicepresidenta de Waze i sòcia fundadora de Menorca Millennials, qui afegeix que "de tots els experiments que tenen lloc arreu del món, aquest té un enorme potencial per escalar un producte i accelerar el creixement d'una empresa".

A la recerca dels inversors indecisos
Al projecte ja s'han sumat més de 150 empreses de diferents sectors, entitats financeres, fons d'inversió, business angels, acceleradores i institucions, entre les quals destaquen la Universitat de Berkeley, BlueRun Ventures i la Global Entrepreneurship Week.

Aquesta setmana Garriga i Martín es passegen entre el Mobile World Congress i el 4YFN per atraure emprenedors i venture capital. "La meitat del món mobile està aquests dies per Barcelona; presentar el projecte en aquest context és una gran oportunitat", argumenta Garriga, que afegeix que "ha servit per incorporar nous inversors que potser estaven indecisos, que a la vegada són speakers del congrés i que per tant generen molta visibilitat".



Els 10 millors projectes de Menorca Millennials participaran en un roadshow pels principals hubs d'emprenedoria d'Europa, on els emprenedors presentaran les seves start-ups davant d'inversors internacionals.