Press&Reset, trossets de salut dins d'un suc

L'empresa catalana, liderada per Ricard Abadias, creix al mercat amb una proposta de beguda que ja es ven a hotels, restaurants i gimnasos

Feia tres anys que en Ricard Abadias treballava a Madrid per L'Oréal quan va deixar la feina estable per ficar-se de ple en l'emprenedoria. Tenia entre cella i cella els sucs verds que tant havien triomfat als Estats Units, on els va conèixer en un viatge, perquè sabia del cert que a Barcelona seria un producte d'èxit. A això se li va sumar que "la vida en multinacionals ja no era tan satisfactòria", assegura a VIA Empresa, pel que de les seves ganes de muntar alguna cosa per compte propi va sorgir Press&Reset.

El juny del 2015 va muntar l'empresa amb el seu soci i un any i mig després ja pot dir que comencen a cobrir costos. "Va ser un repte bastant gran perquè quan decideixes deixar una empresa per muntar un projecte nou surts de la teva zona de confort i et trobes amb el més complicat que has fet durant la teva vida professional", comenta. Malgrat les dificultats i entrebancs d'aquests 24 mesos frenètics, assegura que està plenament satisfet de dedicar-se a un negoci "relacionat" amb el seu estil de vida: "Vida sana, esport, alimentació... Per a mi són importants i fan que gaudeixi amb la feina, perquè sempre dic que venem trossets de salut".


Ricard Abadias a la botiga de Travessera de Gràcia. Fotografia: Artur Ribera

I és que els famosos sucs verds són una moda que sembla que no s'atura. Combinen fruites i verdures amb fórmules que segurament mai no s'haurien pensat; i els nutricionistes i comerços especialitzats ho venen com el beuratge màgic per millor les condicions de salut. Hi ha una bombolla al voltant del producte? Abadias té una resposta clara: "No". "Hi ha molta competència al mercat, però jo crec que és molt positiu i que es consolidaran, no moriran", detalla sobre el sector; "la gent s'està acostumant a veure negocis com el nostre i això fa que els esforços que haguem de fer per explicar què fem siguin cada cop més reduïts".

Una moda que s'estén al mercat
El fet d'haver obert ja tres botigues a Barcelona i de tenir diversos projectes d'expansió entre mans avala la seva teoria. La planta de producció es troba a l'Hospitalet de Llobregat, on s'elaboren els sucs seguint la metodologia del cold pressed. A més de les begudes, el catàleg de productes s'ha ampliat amb amanides, fruita tallada, dolços vegans i altres snacks sans per tenir una "oferta 360 perquè el client pugui esmorzar, dinar, berenar o sopar". Però sempre mantenint, puntualitza el CEO, "els sucs com a core business".

Una altra línia és la dels tractaments detox. Press&Reset comercialitza un pack de sucs per fer una neteja de toxines de l'organisme. Són programes que van des dels tres dies i que estan pensats perquè els puguin seguir tant principals com consumidors habituals. Tant els batuts com els packs estan fets per un equip de nutricionistes que treballa a la companyia, com també elaborats amb uns ingredients únics: "Una matèria primera de qualitat i del proveïdor de sempre, aquest és el secret del producte".

Tenen tres botigues a Barcelona. Fotografia: Artur Ribera

Si la venda d'amanides, fruita fresca i sucs per prendre al moment es fa principalment des de les botigues, els packs detox i compres importants es fan a la botiga online. Als comerços, la seva cara visible i el lloc per fer pedagogia del producte, s'hi pot fer un tiquet mitjà que ronda els 12 euros. En línia, en canvi, la despesa mitjana de cada comprador és de 40 euros. "Distribuïm a tot Espanya les comandes en només un dia i sense despeses d'enviament, per això el client fa compres grans", comenta sobre la tipologia de comprador. Tot i que les vendes es concentren a Catalunya, Abadias afirma que el volum està creixent a la resta d'Espanya, amb una major concentració en les grans ciutats.

Una tercera i última línia de negoci és la venda en hotels, gimnasos, restaurants, centres de ioga i altres locals comercials alineats amb la filosofia de cuidar-se.

Obrint nous mercats
"El meu soci i jo ens complementem. Ell té un perfil més financer i logístic; jo, una banda més d'imatge, de comercial i de màrqueting. Unir-nos va ser clau". Tant Abadias com el seu soci tenen el 70% del negoci i el dirigeixen amb el coneixement adquirit al llarg de la seva vida professional. El 30% de la companyia està en mans de socis inversors, que van entrar aproximadament vuit mesos després del llançament a través d'una ronda de finançament.

En aquests dos anys, el CEO destaca que s'han trobat moltes traves: "És difícil muntar alguna cosa i que t'ajudi l'Administració, ho has de fer tu tot sol. Et vas trobant entrebancs pel camí, però ho hem anat superant". Potser un encert ha estat crear un negoci que cobreix tota la cadena, des de la producció fins a la distribució, perquè els permet no dependre de tercers.

Malgrat les dificultats, destaca que el seu dia a dia no s'assembla gens al que ha viscut sempre en multinacionals. "Es perd molt temps fent màrqueting intern, intentes vendre projectes internament en comptes de pensar en el consumidor", recorda; "ara podem anar més directes a la realitat i tocar de peus a terra". Tot i que aquesta agilitat és un dels motius que els ha fet créixer amb rapidesa, també reconeix que la manca de recursos econòmics a vegades suposa una barrera.

De cara al 2017, la previsió és bona. Abadias explica a VIA Empresa que volen atacar el mercat exterior en col·laboració amb un partner que els ha d'obrir el camí entre hotels de luxe. "A Catalunya ja estem presents a llocs com el Mandarin o el Majestic i podem dir que ens funciona molt bé", apunta.
Avui et destaquem
El més llegit