Quantion ajuda les empreses tradicionals a implantar la transformació digital | Cedida

Startup

La startup que digitalitza Telepizza, Almirall i El Corte Inglés

Quantion ajuda les companyies tradicionals a implementar nous models de negoci en línia, optimitzar processos o llançar nous productes innovadors

Telepizza, Almirall, Celsa, El Corte Inglés, CaixaBank o l'Ajuntament de Barcelona. Totes elles són grans empreses conegudes i totes elles han passat per les mans de Quantion per implementar la seva transformació digital. “L’ecosistema de startups s’està adaptant molt bé i molt ràpid a les noves tecnologies, però per l’altre costat hi ha un gran nombre d’empreses tradicionals que volen innovar i transformar-se digitalment però que tenen moltes dificultats per fer-ho”, assenyala el CEO i cofundador de la startup, Jordi Griful.

Per fer aquest procés més fàcil, Quantion ajuda a implementar la transformació digital als negocis i ofereix serveis de detecció i anàlisi de les tecnologies més innovadores per aplicar-les a l’estratègia de les empreses tradicionals. Nascuda l'any 2015, la startup ha tancat el 2017 amb una facturació d’1,8 milions d’euros.

Apropar la tecnologia de les startups a l'empresa tradicional

Quantion neix de l’experiència d’un dels seus fundadors, Griful, en el món dels serveis i la consultoria en multinacionals. Després d’anys treballant en el sector, Griful va decidir canviar d’aires i es va apuntar a una formació de business angels a l’IESE, on va detectar que l’ecosistema emprenedor s’estava adaptant fàcilment a les noves tecnologies però “hi havia un forat molt gran entre el món de les empreses emergents i les companyies tradicionals”, apunta. Segons l’emprenedor, hi ha moltes empreses que diuen que volen innovar i transformar-se digitalment però no hi ha ningú que les ajudi a fer aquest pas.  

En aquest sentit, la startup vol abordar la transformació digital de les mitjanes o grans empreses catalanes i acompanyar-les en l’estratègia digital fins al punt de “ser el pont entre el món de l’empresa tradicional i el món de les startups”. Així, Quantion ajuda a les companyies a implantar nous models de negoci digitals, optimitzar processos interns, llançar nous productes innovadors o augmentar la productivitat dels treballadors. “Per exemple, un client ens demana si pot aplicar la realitat augmentada, la tecnologia 3D, la realitat virtual o els xats bots a la seva empresa i de quina manera. Llavors nosaltres fem una exploració, detectem quines solucions hi ha al mercat i quina s’adapta millor a la necessitat del client”, explica Griful.

Des de Quantion "volem ser el pont entre el món de l'empresa tradicional i el món de les startups", apunta el seu cofundador Jordi Griful

Així mateix, Quantion també ajuda a integrar solucions tecnològiques de startups a les empreses tradicionals, ja que “hi ha moltes empreses emergents que tenen bons productes però no tenen una visió general de per a què els clients haurien de necessitar-los”, apunta l’empresari.

Un dels projectes que ha portat a terme Quantion amb una empresa de perfums catalana és ajudar-la en el llançament d’una nova línia de negoci d’ambientadors intel·ligents. “Es tracta d’ambientadors que porten uns sensors i amb els quals es pot interactuar des del mòbil i programar l’olor que vols que faci casa teva”, explica Griful.

Una fàbrica de projectes digitals

Quantion també ofereix les seves pròpies solucions digitals perquè les empreses que ho necessitin les implementin. Al principi no era el seu model de negoci, però per encàrrec de clients que volien crear un nou model de negoci s’han llançat a oferir ells també productes per a la transformació digital.

A més, la startup compta amb una fàbrica de projectes digital, el Digital Factory, ubicat al Passeig de Gràcia de Barcelona i des d’on executen totes les estratègies digitals o plans de transformació que necessiten els seus clients. A la fàbrica digital hi treballen des d’analistes de negoci fins a perfils tecnològics com informàtics i enginyers.

Imatge del Digital Factory de Quantion | Cedida

Quantion treballa amb diversos sectors com la indústria, el retail, consum, farmacèutiques, automoció i també la banca. Actualment, el 80% dels seus clients són companyies catalanes i també espanyoles, principalment de Madrid.

Els pròxims objectius de la startup són consolidar el mercat nacional primer i després fer un “salt qualitatiu” per intentar escalar el negoci a escala internacional. A més, també preveuen duplicar els resultats tant de facturació com de rendibilitat.