Saye, una empremta sostenible

La startup fabrica vambes amb materials sostenibles, innovant en disseny i fabricació

Equip de Saye | Cedida Equip de Saye | Cedida

Si sovint quan parlem del cost ambiental dels productes que consumim ens referim a l'empremta ecològica d'aquests, en el cas Saye aquest concepte pren tota una nova dimensió. L'empresa de l'entorn de Barcelona Activa produeix vambes amb materials sostenibles i col·laboren amb Weforest per plantar dos arbres per cada producte que venen, fins al moment han plantat més de 130.000 arreu del món. Per la companyia tot plegat és una manera de fer un pas més en el seu compromís amb medi ambient.



La inspiració per crear l'empresa va arribar als seus fundadors des de l'altre costat de l'Atlàntic. "Companyies americanes i canadenques havien començat a implantar la dinàmica de plantar arbres per cada peça de roba que venien. Vaig pensar que estaria bé dur aquest model cap aquí", recorda Marta Llaquet, CEO de Saye. Amb dos socis més, Elizabeth Sabin i Damian Augustyniak, la jove emprenedora va importar el model de negoci i el va adaptar a la seva passió: les vambes.



El projecte que acabaria sent Saye va començar l'any 2018 sota un altre nom, Wado. En els seus inicis van optar per finançar-se a través d'un crowdfunding que va ser un èxit i gràcies al qual van produir les seves primeres sabatilles esportives. Acabat el boom del finançament col·lectiu que havien organitzat els feia respecte saltar a crear un ecommerce així que es van empescar la manera de tenir un substitutiu. Van iniciar un nou crowdfunding a la plataforma Indiegogo sense límit de temps, de manera que va passar a ser una plataforma en què la gent interessada feia les seves comandes. "El vam convertir en el nostre ecommerce beta", resumeix Llaquet.



Més info: Flora in Paradise, joies connectades amb l’entorn


L'empresa es va llançar a tenir el seu propi ecommerce el gener de 2020 amb el seu nom actual. Tot i que el 2020 no ha tractat especialment bé als negocis, en particular als emergents, Saye se n'ha sortit de forma satisfactòria. Com el seu canal de venda és la seva plataforma online les restriccions sanitàries no han afectat les seves vendes. "La gent es passava molta estona a casa i miraven més les xarxes socials on nosaltres ens anunciem", explica Llaquet. L'estratègia que van seguir durant aquests mesos els ha funcionat tan bé que han passat de ser vuit treballadors, abans del confinament, a ser-ne 11, actualment.

"Està tenint molt bona acollida i em consta que som els únics d'Europa que estem fent una vamba com aquesta"



La vida sense plàstics


El nostre sistema productiu ha arribat a límits extrems de dependència al plàstic. Tant que un món sense aquesta material se'ns pot fer difícil d'imaginar, per sort la creativitat de Saye supera les preconcepcions productives. Els productes de la marca no només estan fets amb materials sostenibles, sinó que a més n'introdueixen de nous per obtenir un producte millor. Per exemple, l'empresa ha començat a treballar amb bioleader o biopell per fer les seves sabates. Es tracta d'un material que emula la pell, però que està fet amb materials d'origen vegetal, en aquest cas concret amb pell de mango. "Està tenint molt bona acollida i em consta que som els únics d'Europa que estem fent una vamba com aquesta", remarca Llaquet.



El seu futur també s'augura lliure de plàstics, ja que la marca vol seguir amb la mateixa filosofia i compromís mediambiental. Tot i això, sí que es plantegen reptes com l'agilització dels llançaments dels models o apostar més per materials vegans. El que tenen clar és que entre les apostes de futur res els separa del sector de les vambes, ja que com remarca Llaquet, la roba que ofereixen i oferiran a la web serà quelcom puntual que no els allunyarà del camí del calçat esportiu.

Més informació
Coffee Out, ni un gra de cafè sense reciclar
Delaconca, com menjar-se la petjada de carboni
Avui et destaquem
El més llegit