Trip4real proposa activitats autèntiques als viatgers

Emprèn

Trip4real reinventa la manera de viatjar

L'start-up catalana, amb el suport de Ferran Adrià, proposa experiències úniques als turistes a càrrec d'emprenedors locals

Quan la idea va començar a rondar pel cap de Glòria Molins (@molinsg) quan vivia a Sidney poc es podia imaginar l'emprenedora catalana que al cap d'uns mesos Ferran Adrià s'hi involucraria i es convertiria en la cara visible d'una campanya per captar un miler de microemprenedors per nodrir d'activitats la seva plataforma somiada.

Avui el somni australià de Trip4real ja és una realitat amb 5.000 usuaris i una cartera de 1.500 activitats. El portal Trip4real s'ha proposat oferir "una nova manera de viatjar, cada cop més viatgers i menys turistes". La fórmula passa per posar en contacte els viatgers àvids d'experiències úniques, estrictament locals i allunyades dels cànons més turístics amb persones locals que vulguin compartir activitats diverses, conèixer gent i guanyar-se un sobresou.

Lluny de les agències convencionals

Molins explica que Trip4real és un portal web per a viatgers que volen viatjar d'una "manera autèntica". Recorda, en aquest sentit, que els moments que més se't queden dels viatges són els que aconsegueixes immiscir-te entre autòctons. "Amb una hora t'impregnes més de la realitat que no pas amb mil guies", explica la impulsora del portal, que compta com a socis, a més de Ferran Adrià, amb Luis Cuesta i Toni Segarra.

Amb aquesta finalitat, i inspirada pel web Airbnb -més enfocat a l'allotjament-, Molins va envoltar-se d'un equip que en l'actualitat ja és de set persones per tirar endavant el projecte, que inclou des de la possibilitat d'anar a córrer amb una persona local, sortir amb barca amb un pescador de la Costa Brava, assistir a un taller de roba ecològica o descobrir amb un fotògraf set destinacions de la ciutat.

Oportunitat per a la difusió d'activitats

Paral·lelament, Trip4real esdevé una eina molt útil per a persones que tinguin activitats originals i especialitzades per oferir a la seva ciutat o poble però que no tinguin accés a eines de màrqueting per fer-ne difusió. Si el procés de selecció de Trip4real valida la proposta d'activitat, aquesta passa a tenir una web amb URL pròpia. Les reserves es fan online, i Trip4real es queda el 18% de cada transacció.

"Tothom té idees creatives. Busquem gent posicionada", explica Molins. En l'actualitat, Trip4real té en marxa amb l'ajuda de Ferran Adrià, una campanya de captació de 1.000 microemprenedors perquè incorporin les seves idees a la plataforma, i els pròxims tres mesos llançarà una nova línia de negoci que preveu implicar en l'oferta d'activitats a gent coneguda i interessant de cada sector.

Perfil del viatger
Tot i que admet que al principi creien que tindrien com a clients principalment a gent jove, Molins explica que la realitat és gent d'entre 30 i 65 anys, de classe mitjana o mitjana – alta, generalment viatgers independents amb un marcat perfil tecnològic i amb una àmplia experiència viatjant pel món. "Ho aprofiten perquè els surt a un cost molt més baix que qualsevol altra activitat", sentencia.