Un servei de neteja 2.0
La start-up Clintu crea una plataforma que uneix la demanda i l'oferta de professionals de la neteja i ofereix un servei personalitzat
Aquesta plataforma s'encarrega de "digitalitzar un sector oblidat per la tecnologia com ho és la neteja", detalla Esper. I és que en només dos minuts, es pot contractar un servei de neteja per 9,95 euros l'hora. "Fas la reserva, dius què necessites, dia i hora, i busquem la persona que necessites", continua.
El llançament del pilot es va fer a Barcelona el desembre de 2014 i des de llavors ja han convençut a més d'un miler d'usuaris, un 60% dels quals han tornat a contractar Clintu després d'una primera experiència satisfactòria.
Servei personalitzat i a bon preu
"Si tot es va posant a Internet, no podia ser que trobar una persona per fer la neteja de casa fos un procés tan llarg. Calia córrer i buscar, o demanar referències, i si no t'anava bé, t'aguantaves. Ara, amb Clintu, això s'ha digitalitzat i tens molta més flexibilitat en horaris i capacitat de decisió", relata Esper.
Més enllà de contractar unes hores concretes, el client també pot demanar que li portin els productes de neteja necessaris a casa. Això té un cost extra de 2 €, el qual es paga amb el servei al final del dia. La start-up es queda entre un 8% i un 10% del preu.
Trobar el candidat perfecte
També es podria considerar que la start-up converteix en 2.0 la cerca de feina per a professionals de la neteja. Aquests comptes poden emplenar un formulari disponible al web –on s'indica la disponibilitat, entre altres detalls- per entrar a formar part de la borsa de possibles candidats. Tot seguit es posa en comú l'oferta amb la demanda de serveis, i s'adjudica a cada treballador la llar que més s'adequa al que ha ofert.
Abans, però, l'equip de Clintu s'encarrega de fer un primer filtre a les sol·licituds, perquè només així es pot oferir, segons Esper, un servei "de qualitat i fiable". Per això, entrevisten per telèfon i en persona cadascun dels col·laboradors i verifiquen les seves referències. De totes les peticions que arriben, només un 5% compleix els requisits.
Posteriorment, avaluen també el col·laborador posant-se en contacte amb el client. Si ha donat bon servei, té números de repetir amb el mateix client; si la resposta és negativa, sempre hi ha opcions amb altres persones. "És un servei molt personal i no a tothom li va bé qualsevol persona. Al final el que fem amb tot aquest procés és donar una garantia mínima i assegurar-te que serà un servei personalitzat i flexible", subratlla el fundador.
Avançant a passes de gegant
Primer va ser Barcelona, després Madrid i ara València. I tot amb un objectiu molt clar: "Ser la plataforma líder de neteja a Espanya". Més a curt termini, Clintu té Bilbao i Sevilla entre les localitzacions on volen arribar, i assolir així els 2.000 habitatges aquest 2015.
La start-up va sortir al mercat amb una inversió inicial de 10.000 euros i amb Esper al capdavant. Amb l'expansió a Madrid, l'equip va augmentar fins a ser sis persones i amb una inversió addicional de 100.000 euros. Ara preveuen iniciar una ronda de finançament de 300.000 euros per continuar amb l'expansió a l'Estat espanyol.