Una Mary Poppins a casa

Uns emprenedors catalans creen un ‘marketplace’ que posa en contacte professionals del sector de la neteja amb usuaris interessants en el servei

Els tres socis fundadors de MyPoppins | Cedida Els tres socis fundadors de MyPoppins | Cedida

A qui no li agradaria tenir a casa una Mary Poppins que s’encarregués de tenir cura dels fills, fer la neteja i preparar els dinars i sopars? Clarament, és la solució ideal per aconseguir reduir l’elevat estrès que no deixen de dir que pateix la societat actual. Però com que de màgia, de moment, no se’n pot fer, un equip d’emprenedors ha creat la startup MyPoppins per trobar-te la persona ideal per posar en ordre la teva llar.

Al capdavant del projecte hi ha l’Aleix de Castellar com a CEO, acompanyat de la Marta Caparrós gestionant el màrqueting i en Rubén Vilar amb les tasques més tècniques de la plataforma. Ells són els qui han fet possible que a través d’un martketplace es posin en contacte professionals de la neteja que ofereixen les seves hores lliures amb altres usuaris que, per manca de temps, no poden fer-se càrrec de tota aquesta feina.  

Una idea que ha convençut tant els seus 400 poppins i 400 usuaris en serveis freqüents durant el 2017 com els inversors, els qui han permès que la companyia tanqui en el seu primer any de vida una ronda de finançament de 44.000 euros. Amb aquest capital preveuen consolidar el servei, el qual en aquest primer exercici ha facturat 250.000 euros en un total de 8.500 operacions.

Donar el ‘sí’ sense pensar-ho

La idea sorgeix amb un dels inversors de la startup, qui té una empresa familiar de neteja i qui buscava la manera d’accedir al mercat de les llars. “Els interessats busquen persones de confiança amb qui comptar setmanalment i sense la rigidesa d’un negoci tradicional”, explica De Castellar, “pel que la idea va ser crear una plataforma”.

Vilar va ser el primer a integrar-se del projecte, seguit de De Castellar i, per últim, Caparrós. Una entrada progressiva, però amb un element comú: es van enamorar de la proposta de valor de MyPoppins. Tots quatre van llançar la primera fase beta del web el gener del 2017 i en només un mes van ingressar 3.000 euros pel servei. Una xifra prou bona per donar per validat el model de negoci.

Amb un capital de 35.000 euros dels socis i 40.000 euros d’un crèdit Enisa engega la startup.

El millor poppins per a cada client

La base de la plataforma és un assistent virtual anomenat Pop i un algoritme que recull el màxim d’informació possible sobre els demandants i els oferents de serveis. “Entre tots dos es miren les comandes, s’analitzen els paràmetres i podem veure quins poppins són els millors per acabar cada servei. Llavors automàticament en Pop obre un xat amb els poppins i són ells qui accepten o rebutgen la feina”, comenta el CEO sobre el procediment.

Els futurs poppins es capten mitjançant un formulari intel·ligent que avalua les seves habilitats. Els resultats són revisats per un recruiter que convoca els millors candidats, els entrevista i demana més detalls com antecedents penals o referències d’altres cases i avalua aspectes com la presència, la confiança i la capacitat de fer el servei. “No volem que un treballador sigui bo netejant i prou, també ha de ser endreçat i educat”, afegeix De Castellar.

De Castellar: “Estem aconseguint que els homes tinguin un accés més fàcil al sector”

La fortalesa de MyPoppins és que la startup dóna “una confiança i una informació que no existia al mercat, s’ordena i s’ofereix al consumidor final”, afirma. A més a més, el CEO remarca que trenquen “la barrera de la dona”: “Ens és igual si és home o dona, busquem professionals. Hem tingut problemes amb usuaris que no volien homes, però gràcies a les referències que estem donant d’altres serveis, estem aconseguint que els homes tinguin un accés més fàcil al sector. El que preval per a nosaltres és la confiança i la professionalitat”.

Sobre el tipus d’usuari, el cofundador reconeix que tenen un gruix important format per joves, des de companys de pis que volen estalviar-se conflictes fins a oficinistes o executius que valoren el seu temps lliure o parelles i pares primerencs que necessiten aquesta ajuda extra. “Són persones que prefereixen pagar 9 euros per hora a una persona que ho farà millor i tenir més temps per a ells o per a dedicar-ho a altres coses importants”, concreta. Però també s’han trobat amb un target que no esperaven, el de gent gran que rep els poppins perquè els seus fills han contractat el servei.

365 dies de creixement exponencial

Van començar a Barcelona a principis d’any i van tancar el 2017 amb presència també a Madrid, Saragossa, València, Sevilla, Màlaga, Bilbao i Palma de Mallorca. “Ha quedat clar que el negoci és escalable i que funciona en ciutats grans, per això ens plantegem creuar l’oceà per anar a Llatinoamèrica​, on hi ha molts poppins potencial”, explica el CEO. Amb tot això, l’objectiu és tancar el 2018 amb 1,7 milions d’euros.

De Castellar: “No som una empresa de neteja, oferim persones de confiança per a l’oferta i per a la demanda”

És un creixement important i l’equip ho sap. De fet, De Castellar fins i tot reconeix que el negoci corre més que ells. “Al final tot és per l’excel·lència del servei, que és el que ens caracteritza. Sempre diem que no som una empresa de neteja, oferim persones de confiança per a l’oferta i per a la demanda”, apunta.

Més informació
Ilerda Serveis neteja la crisi
Cleandrone, el Roomba de l'aire
Un servei de neteja 2.0
Avui et destaquem
El més llegit