Weloba, una mà amiga per viure a Barcelona

La startup ofereix assessorament i guia per a persones migrades que planegen establir-se a Barcelona

Elisenda Coma i Güher Abaci, fundadores de Weloba | Cedida Elisenda Coma i Güher Abaci, fundadores de Weloba | Cedida

Quan Güher Abaci va iniciar amb la seva família el procés de migrar cap a Barcelona, es va trobar davant d'un munt d'obstacles per superar. Tots els processos que implicava migrar des de la seva Turquia natal eren complexos i estressants i va demanar ajuda a Elisenda Coma, de qui era amiga des de feia temps. Amb la seva amiga al costat va sortir-se'n i en poc temps altres coneguts van demanar-li un cop de mà. "Ens en vam adonar que fèiem un bon tàndem, una persona autòctona i una persona expatriada", explica Coma. Davant de l'allau de demandes que tenien, van decidir crear Welobastartup de l'entorn de Barcelona Activa, per assessorar i acompanyar persones migrades en establir-se a Barcelona.

Fins a l'any 2019, havien compaginat les tasques de guia i assessorament amb les seves respectives feines, però aleshores van decidir establir-se com a empresa. Les dues sòcies van veure l'opció de crear la seva pròpia companyia com una oportunitat per oferir un servei més extensiu i professional. Finalment, van constituir l'empresa el mes de març del 2020.

"Eren moments d'incertesa i angoixa, ja que moltes persones es van quedar a la meitat dels tràmits per establir-se a Barcelona; n'hi havia que ja tenien fins i tot pisos aquí"

Quan Weloba estava preparada per entrar al mercat, el món es va aturar durant mesos i, amb aquest, molts processos migratoris. "Eren moments d'incertesa i angoixa, ja que moltes persones es van quedar a la meitat dels tràmits per establir-se a Barcelona; n'hi havia que ja tenien fins i tot pisos aquí", recorda Coma. L'emprenedora remarca que si migrar ja comporta sempre un cost emocional, en el context de la pandèmia aquest es dispara. Les dues sòcies es van enfocar en tirar endavant aquelles gestions que la forçosa vida telemàtica els permetia.

Des del passat estiu, molts dels seus clients han pogut reprendre els seus plans d'establir-se a Barcelona. Si bé el cop de la covid-19 en el seu primer mes com a empresa ha estat dur, han pogut acabar l'any segons les seves previsions. "Estem molt contentes perquè ens ho esperàvem pitjor", reconeix Coma.

Més info: Propify, el pilot automàtic a l’hora de llogar

Per a tothom i en tots els casos

Si hi ha un aspecte que destaca de Weloba és la seva capacitat de personalitzar el servei. El seu públic objectiu és divers i engloba des de famílies senceres fins a treballadors d'empreses, passant per estudiants internacionals. També han treballat amb clients d'un ampli ventall de països, en especial de Turquia, Iran, Armènia i Rússia, ja que, com moltes empreses, la seva popularitat inicial ha nascut del boca-orella.

No tenen dos clients amb les mateixes demandes i és per això que ofereixen un servei adaptat als requeriments de cada persona. "Hi ha famílies per a les quals has de buscar allotjament, escoles i professors particulars de català i, en canvi, unes altres persones et poden demanar només assessorament amb tràmits burocràtics", explica Coma.

Davant de tanta heterogeneïtat entre demandes, casos i clients hi ha una constant: Barcelona. No són inflexibles, però sí que prioritzen la Ciutat Comtal, per la qual expressen el seu amor fins i tot amb el nom de l'empresa: Weloba, és una contracció de we love Barcelona (estimem Barcelona en anglès). "Creiem que és millor concentrar-nos en el que sabem i som bones, que és Barcelona", conclou Coma.

Més informació
Barcelona impulsa 60 mesures econòmiques durant la pandèmia
Avui et destaquem
El més llegit