Abertis vol comprar els Túnels del Cadí i Barcelona

Concessionàries

Revés a Abertis: Ardian rebutja l'oferta pels Túnels de Barcelona i el Cadí

La concessionària havia ofert uns 100 milions d'euros per fer-se amb el control total de la infraestructura fins el 2037

El fons francès Ardian ha rebutjat l'oferta milionària que Abertis va presentar setmanes enrere per la part de la companyia gal·la als Túnel del Cadí i de Vallvidrera, segons informen aquest dijous al matí diversos mitjans i ha pogut confirmar l'ACN de fonts del sector. Concretament, Abertis –actualment en mans d'ACS i la italiana Atlantia- disposa del 51,01% de la concessionària que explota aquestes infraestructures i fent ús del dret de tempteig va oferir al voltant de 100 milions d'euros pel 49,99% que Ardian, l'altre accionista, ha posat a la venda. La titularitat dels Túnels de Barcelona i Cadí és de la Generalitat, i la concessió s'allarga fins el 2037 després que el 2012 l'aleshores Govern d'Artur Mas privatitzés la infraestructura.

Més info: Abertis vol adquirir la totalitat dels Túnels de Vallvidrera i el Cadí

La Generalitat de Catalunya va ingressar 309,6 milions d’euros, un 72% del cànon total de 430 milions i la quantitat restant s'haurà de liquidar al final del període d'adjudicació.

Aquesta és la primera operació que ha llançat la concessionària catalana després que la filial alemanya d'ACS, Hochtief, i la firma italiana d'autopistes l'adquirissin. Abertis vol tornar a les compres per adquirir els 41 km de túnels de la Generalitat de Catalunya. Aquest hauria de ser ser un salvavides per a la companyia, ja que les concessions de l'AP-7 entre Tarragona i València i l'AP-4 entre Sevilla i Càdis caduquen l'any vinent i el Govern espanyol ja va avisar que no les allargaria.

Però s'apropen més finalitzacions de concessions, ja que l'any 2021 caduquen diversos contractes més: la Jonquera-Barcelona, Barcelona-Tarragona, Montmeló-El Paiol; de l'AP-2 el tram entre Saragossa i el Mediterrani, la C-31, el tram entre Montgat i Palafolls de la C-32 i el tram entre Barcelona i Granollers de la C-33. Abertis busca un nou coixí per salvar el seu negoci dins i fora de les fronteres estatals. Ara amb aquest revés, Abertis pot incrementar l'oferta o bucar altres actius.