Agile Content, tecnologia i Big Data que cotitza en borsa

La companyia tecnològica amb seu a Barcelona aposta per la internacionalització i entra al mercat de valors amb una capitalització de 17 milions d'euros

El tradicional toc de campana a la Borsa de Barcelona va marcar, el passat 23 de novembre, l'entrada al mercat de valors d'Agile Content, una empresa tecnològica especialitzada en gestió de contingut audiovisual i Big Data per a segmentació d'audiències. L'empresa, amb seu a la Diagonal de Barcelona, ha començat a cotitzar al Mercat Alternatiu de Borsa (MAB) amb una capitalització de 17 milions d'euros. "Per nosaltres sortir al MAB és un punt d'inflexió en el creixement de l'empresa", explica Hernán Scapusio, CEO d'Agile Content

Scapusio va fundar l'any 2007, juntament amb la seva sòcia Mónica Rayo, aquesta empresa que es dedica a gestió i distribució de continguts multimèdia de grans mitjans a través de webs, mòbils i xarxes socials. Amb un producte tecnològic propi i la gestió del bigdata, la companyia ofereix continguts i publicitat rellevants a partir de l'anàlisi dels interessos, el comportament i el perfil dels usuaris, de manera que es maximitzen i monetitzen les visites en aquests mitjans. "Els nostres clients són grans mitjans i operadores de telefonia que han afrontat la transformació digital. Tenim una oportunitat per davant: l'evolució dels mòbils, el vídeo, el Big Data i la publicitat. Això ens permet generar productes amb valor pels nostres clients i ajudar-los a monetitzar aquesta transformació digital", explica Scapusio.

Els primers grans clients d'Agile Content van ser cadenes de televisió com Tele 5 o TVE. Actualment, la companyia ofereix els seus serveis de tecnologia a més d'una desena de països d'arreu del món, i compta amb oficines a l'Amèrica Llatina i a Miami a través de diverses filials. L'any 2014 va registrar unes vendes de 8 milions d'euros, que representen un augment del 45% interanual.

Cotització al MAB
L'estiu passat, Agile Content va desembarcar a la companyia finlandesa Enreach amb l'adquisició d'un 6% de la firma i actualment està completant l'adquisició d'un 45% addicional. Les dues companyies van formalitzar una Joint Venture a Miami, fet que ha permès a l'empresa amb seu Barcelona millorar el seu posicionament internacional. En aquest context de creixement internacional, Agile Content es va plantejar l'ampliació de capital i la sortida al MAB.

En el seu debut a la borsa, aquest mes de novembre, Agile Content ha incorporat 8.989.739 accions a un preu de 1,87 euros. Els socis fundadors de la companyia mantenen el 40,37% del capital. Entre els accionistes s'hi compten dues companyies inversores amb presència a Agile Content des del 2009, com són Inveready, amb un 15,70% i Fides Capital amb un 5,82%. Destaca també la incorporació de l'Institut Català de Finances (ICF) que ha invertit un milió d'euros en accions d'Agile Content.

"Buscàvem un target d'inversors entre els grans institucionals i els inversors retail", explica Scapusio, que destaca especialment el suport de l'ICF, ja que "no només és un accionista del ram institucional sinó que forma part del nostre mercat, i és important que qui està a prop teu mostri la seva confiança en tu".

Amb l'empresa cotitzant en borsa, Agile Content es marca com a objectiu "convertir-nos en referent de la indústria mundial de gestió de contingut audiovisual online i de monetització d'audiències". Per fer-ho, aposten per una política d'innovació avançada i de comercialització de tecnologia pròpia, així com per una expansió geogràfica de producte i clients que passa per generar producte de valor, adquirir empreses que permetin accelerar la innovació i el posicionament internacional.
Avui et destaquem
El més llegit