Brickken, la tokenització per a principiants

Una nova manera de digitalitzar i dividir els actius per a fer-los més assolibles pels inversors inexperts

Edwin Mata, cofundador i CEO de Brickken | Cedida Edwin Mata, cofundador i CEO de Brickken | Cedida

El món de les finances i les inversions està fent un gir de 180 graus. Invertir en béns ja no només és cosa d’inversors especialitzats, de fet, les noves plataformes de crowdfunding demostren que moltes vegades els inversors poden ser persones reals, amb poca experiència i ganes d’invertir els seus diners en allò que creuen. Brickken és una startup que amb la col·laboració de Barcelona Activa es llança al mercat amb un clar objectiu: digitalitzar els actius i dividir-los per tal de fer-los més atractius i assolibles per a aquests nous inversors que entren en el mercat. “Nosaltres ens dediquem a la tokenització, és a dir, digitalitzar qualsevol actiu per dividir-lo en els anomenats tokens i així arribar a més inversors”, explica Edwin Mata, CEO i cofundador de Brickken.

Aquesta startup permet que els inversors puguin comprar actius, accions o inversions no líquides en un mercat digital, per tant, obert les 24 hores del dia i els set dies de la setmana: “Invertir en béns immobles es pot convertir en una oportunitat de crowdfunding per aquelles persones que volen vendre certes parts dels seus actius”, explica el fundador. Així doncs, la companyia permet que les persones interessades en dividir el seu projecte o actiu, per tal d’aconseguir-ne el màxim benefici, tinguin un ventall molt ampli per aconseguir inversors. A més, les seves operacions són “molt segures” segons explica Mata, ja que els usuaris inversors han de demostrar la veracitat de les seves accions donant les seves dades d’identificació: “Nosaltres ens hem d’assegurar de poder verificar la identitat dels nostres usuaris”, explica el cofundador.

En l'univers on s'ha establert la startup, hi ha dos tipus d'inversors: els actius i els passius. En el primer cas, els inversors tenen la necessitat de formar part del projecte on han invertit i com a tal tenen un paper -qui més qui menys- essencial dins de la companyia o el projecte: "Això és el que en diem les comunitats darrere dels projectes", explica el cofundador de l'empresa, referint-se en què moltes vegades els inversors, un cop invertits els seus diners, senten que entren a formar part d'un grup o del projecte en si. Tot i això, els inversors més normals que utilitzen Brickken són passius, és a dir, no tenen cap mena de necessitat de formar part activament del projecte. Són aquelles persones que fan servir un projecte en el qual en certa manera creuen per augmentar el seu capital, però "sense formar part de la comunitat", tal com els descriu Mata.

Mata: “A Barcelona hi ha molt moviment, tot i que nosaltres no som d’aquí, pensem que les oportunitats estan molt ben lligades”

Gràcies a la innovadora tasca de Brickken, ja han aconseguit una base de dades d’uns 30.000 usuaris repartits per a tot el món en només un any. Aquesta rapidesa es basa en la gran extensió que pot englobar la startup al ser internacional i connectar possibles compradors i venedors de manera digital: “Quan ens vam plantejar el projecte, ja sabíem que volíem ser completament internacionals des del primer moment”, explica el CEO de la companyia. Pel que fa a la seva pròpia comunitat, el model de finançament de Brickken funciona amb diferents tarifes. La primera és la tarifa d’emissió, on el venedor paga una quantitat per posar els seus actius al mercat; la segona és un percentatge que canvia depenent del que aixequen els actius un cop dins de la plataforma: “Són models de subscripció que també inclouen -en certa manera- guiatge i acompanyament”, recorda Mata.

Un ecosistema emprenedor

Barcelona s’omple la boca de ser una gran acollidora d’innovació i talent, però també de noves empreses emergents disposades a continuar creixent des de la base i comoditat de la capital catalana: “A Barcelona hi ha molt moviment, tot i que nosaltres no som d’aquí, pensem que les oportunitats estan molt ben lligades”, explica el cofundador de Brickken. Seguint aquesta mateixa línia, Mata exposa que la capital catalana té subvencions i ajudes molt completes per a les empreses que estan començant i com a tal, es converteix en un hub molt útil: “Des de Barcelona Activa hem aconseguit establir certes bases logístiques del nostre projecte”, afegeix el cofundador.

La competència en el sector del blockchain està molt diversificada, i tal com descriu el CEO de Brickken “hi ha moltes verticals en el sector”. Seguint aquesta mateixa línia i afegint que és un ecosistema regulat, no hi ha grans competidors. Tot i això, també cal recordar que és un sector en constant creixement, el que demana un gran poder d’adaptació. En l’any i poc de vida que té l’empresa emergent amb seu a Barcelona ja ha aconseguit fer-se un lloc en el món dels inversors i el blockchain. La seva última iniciativa més original va ser tokenitzar un fòssil de Tiranosaure Rex, una demostració que en la nova era que vivim, tot es pot digitalitzar, incloent la prehistòria.

Més informació
Psonríe, l’Uber de la psicologia
Dinbeat, hospitalització sense estrès per a mascotes
Avui et destaquem
El més llegit