Carrefour compra quatre hipermercats catalans a Eroski

La cadena basca ven un lot de 36 establiments a la francesa per 205 milions d'euros

La gran cadena francesa de distribució alimentària Carrefour ampliarà la seva presència a Catalunya. Eroski hi ha arribat a un acord per vendre-li un total de 36 hipermercats d'arreu de l'Estat per un import màxim de 205 milions d'euros, segons que ha informat el grup basc. Els quatre hipermercats catalans que passaran a mans de Carrefour seran els d'Amposta, Cornellà de Llobregat, Sant Cugat del Vallès i Terrassa.

Carrefour subrogarà les condicions laborals dels treballadors, per la qual cosa l'operació, a l'espera de l'aprovació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), contempla el manteniment de tots els llocs de treball.

La venda, que s'engloba dins del Pla Estratègic d'Eroski per enfortir els seus negocis prioritaris, tindrà un impacte positiu en la rendibilitat del grup a mitjà termini.

La directora general de Xarxa Comercial d'Eroski, Rosa Carabel, ha valorat positivament la transacció amb la qual es conclouen les operacions de desinversió contemplades en el pla de sanejament de la xarxa d'hipermercats i supermercats.

"A partir d'ara recuperarem progressivament el ritme d'obertures de supermercats propis i seguirem accelerant l'expansió de botigues franquiciades", ha ressaltat.

Les botigues incloses en aquesta operació són: els hipermercats d'Algeciras, Antequera, Ceuta, Fuengirola, Roquetas de Mar i Vélez-Màlaga, a la regió Sud.

En l'arc mediterrani, els centres de Aguilas, Amposta, Cornellà, Cullera, Dènia, dos a Lorca, Murcia, Ondara, Oriola, Sa Coma, San Javier, Sant Cugat, Santa Pola, Son Cotoner i Terrassa.

A la zona Aquest, els hipermercats d'Osca i Jaca i en la cornisa cantàbrica, els centres de Lalín, Lugones, Mieres i Santander. A la zona Centro, els hipermercats d'Albacete, Ciudad Real, Conca, Logronyo, Manzanares, Valladolid, Segòvia i Zamora.

L'operació implica també el traspàs de 22 gasolineres i 8 galeries comercials associades a aquests establiments.

El lot suposa el 8,5% de les vendes
El grup ha explicat que en propers exercicis es duran a terme noves obertures de tendes pròpies i franquiciades, així com la remodelació de part de la xarxa actual al model comercial amb tu que actualment està aportant creixements entorn del 7% en vendes, la qual cosa permetrà neutralitzar la sortida d'aquest lot d'hipermercats, que suposa un 8,5% de les vendes.

Si s'inclouen les vendes de combustible en les gasolineres, l'operació suposa el 10,9% de les vendes. Addicionalment, Eroski escometrà el tancament del seu hipermercat a Xàtiva durant els propers mesos.

Segons el grup, la sortida d'aquest lot de botigues dóna per concloses les operacions de desinversió del grup a la seva xarxa comercial de distribució alimentària, i en endavant, la gestió de la xarxa inclourà obertures, tancaments o remodelacions de tendes, inherents a la gestió habitual d'una xarxa comercial.

En aquesta operació, Eroski ha estat assessorada per l'equip de Corporate Finance de Deloitte Financial Advisory, i pel despatx DJV Advocats.

Després d'aquesta operació de sanejament, Eroski compta amb una xarxa comercial en el negoci alimentari de 53 hipermercats i 1.288 supermercats, dels quals 467 són franquiciats a tota Espanya, a més de 19 cash&carry.

L'estratègia d'expansió de la xarxa comercial d'Eroski, amb 95 obertures durant el passat exercici, està focalitzada en el format de supermercats de proximitat.
Avui et destaquem
El més llegit