Oriental Market, la "petita Àsia" catalana

Oriental Market importa centenars de productes asiàtics i aprofita el boom de la gastronomia oriental

Christian Lee, CEO d'Oriental Market | Cedida Christian Lee, CEO d'Oriental Market | Cedida

Oriental Market va néixer el 2016 amb la voluntat d'acostar els millors productes asiàtics a la població. Aliments, vaixelles, utensilis o decoració formen part d'un catàleg de centenars de referències que Oriental Market seleccions de més de deu països de l'Àsia i els distribueix per tot Espanya, Portugal i Andorra des de Montcada i Barcelona.

Són la companyia líder en importància del sector, amb una facturació superior als vuit milions d'euros el 2020. Tot plegat en uns anys en què la cuina de països com Japó, Tailàndia o Vietnam està experimentant un creixement exponencial. Darrere de molts d'aquests restaurants, hi ha el segell d'Oriental Market.

Fideus de tota mena, mochis, gyozas, salses de soja o sriracha, vaixelles orientals, llums japoneses o cosmètica sud-coreana són només alguns dels productes a l'abast de tothom que es troben al seu web.

El boom de la cuina xinesa

La història d'Oriental Market es remunta als anys 80 i sota el grup IberoChina. Els primers restaurants xinesos començaven a establir-se al país i un taiwanès amant de la gastronomia oriental va detectar les dificultats per aconseguir producte original i de qualitat. "Als 80 hi havia molts restaurants xinesos, era el boom. A la gent li agradava. Però buscaven els ingredients originals i era difícil portar-los i es buscaven a altres països d'Europa", explica Christian Lee, CEO d'Oriental Market

Lee: "La cuina xinesa es va estancar, es va convertir en la còpia d'una còpia"

Va ser el 2016 quan Lee va decidir fer un pas endavant i es va separar del grup IberoChina. "La cuina xinesa es va estancar, es va convertir en la còpia d'una còpia. En canvi, la japonesa, la tailandesa, la coreana o vietnamita va començar a emergir. No podíem dependre només d'un país i d'una cuina", recorda.

A més, el públic d'IberoChina era principalment població asiàtica. Lee ja veia que la cuina asiàtica irrompia en el dia a dia de la població local i creixia exponencialment: "Vam decidir dedicar tots els nostres esforços a aquest canal de venda a Espanya, Portugal i Andorra". I va ser la clau per crear Oriental Market, amb seu central a Barcelona i la planta logística a Montcada.

Explicar el producte

Un dels objectius que es va fixar Oriental Market era ajudar a la ciutadania a saber com fer servir els ingredients i utensilis asiàtics: "La gent buscava productes, però no entenia del producte. Necessitava informació, receptes...". Per Lee, una de les claus del seu creixement ha estat oferir aquest assessorament als seus clients, "un servei de 360 graus". 

Lee: "La cuina japonesa ja no és una moda, està present i s'ha quedat"

L'explosió de la cuina asiàtica, especialment de la japonesa, ha arribat a tots els racons. Per exemple, Oriental Market treballa amb supermercats com Bon Preu, Aldi o Sorli. I restaurants de tota mena: "En un restaurant de cuina mediterrània, trobes tempures o altres preparacions orientals". "En la majoria de plats dels grans xefs hi trobem productes de fusió", afegeix Lee, posant com a referència Dabiz Múñoz i el Diverxo.

"Les noves generacions volen experimentar, gaudir de la vida, provar coses noves. No es conforma amb unes mandonguilles o uns macarrons, vol experimentar", assegura. Oriental Market proveeix a gairebé 3.000 clients, la meitat dels quals són restaurants. Això significa que molt probablement si vas a un restaurant asiàtic, d'una manera o altra hi haurà presents productes seus.

Caçadors de tendències

Una de les claus d'Oriental Market és posar al mercat productes diferents i innovadors. "Nosaltres busquem productes de valor afegit, no aquells que tothom té i es barallen per cèntims", explica Lee. Per aconseguir-ho, van a fires i miren les tendències que hi ha en països com els Estats Units: "Espanya va per darrere. El que està passant ara aquí, ja es veia en altres llocs fa tres o quatre anys".

"Però sempre t'has d'arriscar. A vegades va bé i altres, no. Sempre hi ha coses que sorprenen, cada país té els seus gustos gastronòmics", resumeix el CEO d'Oriental Market. Sigui com sigui, els fideus continuen sent el producte estrella i representa gairebé el 20% de les vendes d'Oriental Market, una xifra molt similar a les salses.

"Una petita Àsia" al cor de Catalunya

Tot plegat ha portat Oriental Market a ser una de les referències del producte oriental al país. Des de Montcada distribueixen per tota la península Ibèrica, amb més d'una quarantena de treballadors. El 2020 van tancar amb 8,2 milions d'euros de facturació i la previsió pel 2021 era superar els 12. 

La seva seu central està a Barcelona, on disposen d'una botiga oberta al públic que és tota una experiència immersiva en la cultura asiàtica. A més, preveuen obrir nous punts de venda per la capital catalana. "Una petita Àsia" al cor de Catalunya.

Avui et destaquem
El més llegit