Damm ja supera els 1.000 MEUR de vendes

El grup cerveser eleva el benefici un 9,7% i guanya 101 milions d’euros el 2016

Antiga Fàbrica d'Estrella Damm Antiga Fàbrica d'Estrella Damm

La cervesera Damm supera per primer cop els 1.000 milions d’euros de facturació i obté un benefici de 101 milions d’euros. Així, el Grup Damm eleva un 8,6% la seva facturació i incrementa els beneficis un 9,7% respecte de l’any passat.

En els comptes anuals publicats al web de l’empresa, que celebra aquest dimarts la seva junta general d’accionistes a Barcelona, s’indica que la companyia ha assolit uns ingressos rècord de 1.044 milions d’euros i ha registrat un benefici brut d’explotació de 189,5 milions d’euros, un 6,4 % superior al de 2016.

Des de la companyia expliquen que aquests resultats són fruit de la millora del consum intern, però també de la climatologia del període estiuenc, que representa aproximadament el 40% de l’activitat del grup.

Damm, que compta amb marques com la cervesa Estrella Damm, Aigua Veri o Fuente Liviana, destaca que ha registrat increments de vendes en tots els seus negoci i en tots els canals i mercats en els quals opera, que ja són més d'un centenar a tot el món.

La plantilla del grup que presideix Demetrio Carceller se situava a tancament de 2016 en les 3.421 persones, un 9% per sobre de les 3.125 de 2015.

El consell de Damm proposarà aquest dimarts a la junta repartir un dividend amb càrrec a l'exercici 2016 per import de 50,1 milions d'euros, la qual cosa suposa un pay out -proporció del benefici que es destina a remunerar als accionistes- del 67%.

La companyia situa el benefici per acció de 2016 en 0,42 euros, la qual cosa suposa un 10,5% més que el 2015, quan va ser de 0,38 euros.

El grup compta a tancament de l'exercici amb un patrimoni net de 750,5 milions d'euros, un 11,5% més, i un deute financer net de 54 milions, un 79% superior a la de 2015, mentre que, d'altra banda, va realitzar inversions per valor de 83 milions d'euros aquest any passat.

A més, la multinacional catalana ha posat l'accent en el fort impuls que ha donat a la internacionalització de la marca Estrella Damm, amb la qual ha aconseguit estar present en més d'un centenar de mercats.

El 2016, Damm ha creat filials a la Xina i Suècia i ha reforçat la seva presència en tots els mercats amb nous projectes amb els seus importadors.

Segons ha destacat el president executiu de Damm, el pla estratègic del grup manté un fort esforç inversor, superior als 100 milions d'euros anuals, destinat en bona part a la modernització de les plantes industrials del Prat de Llobregat (Barcelona), Múrcia i Santarem (Portugal).

En els seus comptes anuals, Damm també explica als accionistes que la participació del grup a Ebro Foods ha augmentat fins a l'11,45 %.

Més informació
Les altres Estrelles
De Mr. Proper a Don Limpio
Damm adquireix Laccao i Agama
Avui et destaquem
El més llegit