El 85 % de les empreses centren els seus esforços comercials a captar nous clients per mantenir i augmentar les seves vendes, davant altres polítiques com la fidelització, segons un estudi d'IESE.
El V Estudi sobre la gestió de les xarxes comercials a Espanya, dirigit pels professors de l'IESE Cosimo Chiesa i Julián Villanueva analitza la professionalització i estratègies comercials de les empreses a Espanya i està basat en una enquesta realitzat a gairebé 500 directius.
Les carències en la professionalització de la captació de clients en les empreses queda de manifest en constatar-se que una de cada tres empreses deixa la captació de nous clients a la lliure decisió dels seus comercials, que tampoc no tenen una metodologia o un protocol que els guiï en el procés.
Per als autors de l'estudi, basat en una enquesta realitzada entre uns 500 directius d'empreses, aquesta falta de professionalització és especialment preocupant en el cas de les petites i mitjanes i creuen que urgeix un canvi en aquest sentit.
Polítiques de fidelització
Una altra dada de l'informe és la falta de polítiques de fidelització, ja que el 43 % de les empreses segueixen sense mesurar el grau de fidelització dels seus clients i són encara minoria, 33 %, les que utilitzen algun programa d'aquest tipus.
L'estudi també apunta l'augment de la presència de l'ús de xarxes socials en totes les empreses enquestades i indica que el 2014 el 80% de les quals ja les utilitzen, encara que només 1 de cada 10 usen el potencial d'aquestes xarxes per vendre.
El V Estudi sobre la gestió de les xarxes comercials a Espanya, dirigit pels professors de l'IESE Cosimo Chiesa i Julián Villanueva analitza la professionalització i estratègies comercials de les empreses a Espanya i està basat en una enquesta realitzat a gairebé 500 directius.
Les carències en la professionalització de la captació de clients en les empreses queda de manifest en constatar-se que una de cada tres empreses deixa la captació de nous clients a la lliure decisió dels seus comercials, que tampoc no tenen una metodologia o un protocol que els guiï en el procés.
Per als autors de l'estudi, basat en una enquesta realitzada entre uns 500 directius d'empreses, aquesta falta de professionalització és especialment preocupant en el cas de les petites i mitjanes i creuen que urgeix un canvi en aquest sentit.
Polítiques de fidelització
Una altra dada de l'informe és la falta de polítiques de fidelització, ja que el 43 % de les empreses segueixen sense mesurar el grau de fidelització dels seus clients i són encara minoria, 33 %, les que utilitzen algun programa d'aquest tipus.
L'estudi també apunta l'augment de la presència de l'ús de xarxes socials en totes les empreses enquestades i indica que el 2014 el 80% de les quals ja les utilitzen, encara que només 1 de cada 10 usen el potencial d'aquestes xarxes per vendre.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.