El 'limoncello' català

L'empresa d'Almacelles Elixirs de Ponent elabora un licor de llimona ecològic que s'ha emportat la medalla d'or en la 6a edició del premi internacional World Wine Competition

Un licor natural, artesanal i fet amb la pell de llimones ecològiques. Es diu Llimonetti i és l'invent del Gerard Barsalà, un enginyer d'Almacelles (Segrià), que ha convertit la seva passió en una professió i ha creat l'empresa Elixirs de Ponent per distribuir el producte. En l'any de la seva fundació la companyia ja ha rebut la medalla d'or en la 6a edició del World Wine Competition, convertint-se en l'únic licor de llimona premiat al certamen.

Barsalà comenta que un dels atributs diferenciadors del Llimonetti es troba en què "el producte està elaborat amb la pell de llimona i ha estat sotmès a un procés de maceració i infusió". Des d'Almacelles surten mensualment 1.000 ampolles del licor a un preu mitjà d'11 euros. Per Barsalà, la beguda és com el seu primer fill, ja que des de fa una dècada, juntament amb el seu cosí, fabricava licors com a afició. Ara parla del producte com "el limoncello català". "Per mi és únic perquè està fet de forma totalment artesanal i a diferència d'altres licors industrials no conté additius ni colorants".

L'artilleria de les llimones

Després de quedar-se a l'atur, Barsalà va reorientar la seva carrera professional. De les voladures com a enginyer de mines, va passar a formar-se en l'àmbit de la licoreria, la destil·leria i l'acondicionament de begudes. Amb aquests elements i un pla d'empresa sota el braç, amb 33 anys ha creat Elixirs de Ponent. El fundador afegeix que "ara la meva artilleria són les llimones". El període des que se seleccionen els cítrics ecològics fins que es comercialitza el producte dura un mes.

La firma vol posicionar-se en el segment dels licors naturals, artesanals i premium. "Oferim una beguda amb passió, amb la qual volem arribar a tot tipus de compradors a un preu assequible". Per fer-ho possible, Elixirs de Ponent realitza directament la distribució del Llimonetti al sector de la restauració amb "la intenció d'estendre la nostra presència per tot el territori català, implantant-nos en els grans establiments i superfícies comercials".

Les ampolles de Llimonetti | CedidaLicors de cirera i de pera

Amb l'esperit emprenedor que el caracteritza, Gerard Barsalà té previst presentar nous productes al mercat com la crema de licor de llimona, el licor de cirera i el de pera. L'objectiu és "subministrar als consumidors una sèrie de licors de qualitat, naturals i exclusius". A Almacelles, on Elixirs de Ponent té l'obrador, també hi ha una botiga annexa des d'on la companyia comercialitza els productes i altres aliments de proximitat.

Més enllà de l'establiment físic, la firma ha creat una botiga virtual des de la qual ven el Llimonetti i altres productes en ampolles de diferents formats i en envasos personalitzats per a determinats esdeveniments socials. Aquesta estratègia, assenyala Barsalà, "ens serveix per arribar a diversos públics".

A curt termini, el repte del Gerard Barsalà és que en les celebracions com casaments o aniversaris el Llimonetti serveixi de beguda d'acompanyament. Tot i que pot semblar un somni, igual que quan exercia d'enginyer de mines, tot és qüestió d'artilleria. En aquest cas, de les llimones.

 

Més informació
Comença l'embotellament del sake lleidatà
El sake amb aigua catalana
Ultimen la producció de les primeres ampolles de sake fet a Tuixén
Avui et destaquem
El més llegit