Com s'emprèn en el món de la comunicació esportiva?

La primera etapa a l'hora de muntar un projecte empresarial: "100 trucades, 10 reunions, un client"

L'experiència d'emprendre en comunicació esportiva | iStock L'experiència d'emprendre en comunicació esportiva | iStock

Quin factor empeny a emprendre en plena pandèmia? En el cas de Walden Outdoor Sports Communication, liderat per dos periodistes experts en comunicació corporativa, va ser perquè creiem al 100% en un projecte compartit. Impulsar una agència de comunicació especialitzada en esports outdoor només es pot fer si tens passió pel que fas. Per si el nostre exemple serveix d’alguna cosa, pensem que val la pena explicar què suposa tirar endavant una petita empresa d’aquestes característiques.

Aquest octubre farà un any que es va fundar l'empresa, una agència que ofereix serveis de comunicació a un nínxol de mercat molt específic. Qualsevol marca, empresa, esportista o organització d'esdeveniments que es dediqui a l'àmbit dels esports a l'aire lliure hi pot acudir. D'agències de comunicació n'hi ha per parar un tren, però especialitzades en aquest sector, es poden comptar amb els dits d'una mà. Un pla d'empresa previ abans d'iniciar aquesta aventura així ho confirmava.

Les primeres setmanes i mesos d'arrencar una agència com aquesta són, sobretot, per posar-se el barret de comercial. És una tasca ingent, de formigueta, de picar molta pedra i amb mentalitat de cursa de llarga distància. Això vol dir parlar amb molta gent. En el seu dia, el consultor de comunicació Josep Salvat ens va dir una frase que ens ha quedat gravada en la memòria: "100 trucades, 10 reunions, un client". Una manera ben gràfica d'explicar la dificultat de trobar clients.

La vida dels nous autònoms a vegades té més precarietat que no pas glamur

També hi ha molts aspectes sobre l'emprenedoria que no s'expliquen i apareixen a mesura que avances. A més, caldria desmitificar en part l'aura d'heroi que sol acompanyar certes històries sobre els emprenedors. No serem nosaltres els que tirem per terra l'esforç que suposa crear qualsevol negoci, ja sigui una petita agència de comunicació, una startup o una botiga de queviures, però també és cert que seria convenient explicar que la vida dels nous autònoms a vegades té més precarietat que no pas glamur.

Un cop l'empresa comença a funcionar perquè els primers clients hi confien és quan es veu que el projecte tenia raó de ser. Per ser creïble, ha d'anar acompanyat d'una filosofia i uns valors. En el cas de Walden, hem apostat per la sostenibilitat i pel teletreball com dos dels pilars fonamentals. No tenim res en contra de la feina presencial, perquè de fet el contacte directe també és un factor important per establir relacions professionals, però som dels que pensem que entre tots hem de reduir al màxim els desplaçaments.

Per ser creïble, un nou projecte empresarial ha d'anar acompanyat d'una filosofia i uns valors

Per acabar, un humil consell per a tots aquells que tenen una idea de negoci al cap, un somni professional, en definitiva: que busquin companys de viatge de confiança, es deixin assessorar i que s'atreveixin a provar-ho, sent conscients que tot és molt volàtil i que ens hem d’adaptar a les situacions canviants. A partir d'aquí, mentalitat de corredor de fons i endavant amb els nous projectes!

Més informació
La nova càtedra de comunicació institucional i desenvolupament sostenible
No existeix la no comunicació
Avui et destaquem
El més llegit