Aliança perquè les famílies LGTBI no siguin un tabú a la feina

Redi i els seus associats Oracle, Seat, Danone i Nationale-Nederlanden celebren l’acte 'Famílies, Empreses i Diversitat LGBTI' a Casa Seat

Ponents de la conferència de Famílies, Empreses i Diversitat LGBTI | Cedida Ponents de la conferència de Famílies, Empreses i Diversitat LGBTI | Cedida

Redi, la Xarxa Empresarial per la Diversitat i Integració LGBTI, juntament amb els seus associats Oracle, Seat, Danone i Nationale-Nederlanden, han obert un debat per parlar de la comunitat LGTBI amb la trobada Famílies, Empreses i Diversitat LGBTI a l'auditori de la Casa Seat de Barcelona. L'objectiu és estendre parlar amb naturalitat a la feina sobre l'orientació sexual d'un mateix o del propi entorn. 

Diversos representants de les companyies organitzadores han aportat la seva experiència personal durant l'acte per tal de destacar la importància que les persones d'aquest col·lectiu puguin expressar-se i parlar amb naturalitat sense que se'ls assenyali o jutgi en un entorn laboral. La còmica i actriu Elsa Ruiz ha conduït l'esdeveniment, que ha comptat amb la presència del director de Casa Seat, Gabrielle Palma, i el codirector de Redi, Óscar Muñoz, que han parlat sobre la diversitat i la connexió que té amb el benestar familiar i l'ambient de feina.  

“La família és molt important com a espai segur de suport per a les persones LGBTI. A Redi treballem amb les empreses per tal d’ajudar-les a crear espais de treball respectuosos i segurs per a tota la plantilla, on aquesta pugui donar visibilitat a la diversitat familiar i que els seus membres tinguin la llibertat i suficient confiança per parlar de les peculiaritats de les seves famílies sense embuts”, ha indicat Muñoz.

Per la seva banda, Cristina Rubio, supervisora de qualitat de Nationale-Nederlanden, ha assegurat que "la clau resideix a fomentar el coneixement i la comunicació tant en l'àmbit familiar com en el laboral. Encara existeixen moltes discriminacions i barreres a la inserció de les persones trans en el món empresarial. Millorar i garantir el futur laboral dels nostres fills i filles passa per donar-los visibilitat. Per això, crec que és primordial transmetre amb naturalitat i en positiu la realitat, el procés i l'orgull que suposa ser pare o mare d'un nen trans i així poder acompanyar-lo en aquest camí”.

També han participat a la trobada Elisabeth Patiño, secretària del cap de serveis legals i bon govern de Seat; Sergio Díaz, director sènior de desenvolupament de software d'Oracle; Albert Batlle, responsable de màrqueting digital de Danone; i Katy Pallás, presidenta de l'Associació de Famílies LGTBI i vicepresidenta de la Plataforma Lgtbi.cat. 

Més informació
Les empreses amb estratègia LGTBI, més competitives
Les empreses ignoren el consumidor LGTBI+
Avui et destaquem
El més llegit